חברות הסלולר הוותיקות ידועות ביכולתן הבלתי נדלית לגבות מאיתנו סכומים שונים מאוד מאלה שאנחנו מצפים להם בחשבון החודשי, אבל מקרה מוזר במיוחד של לקוחה בחברת פלאפון מעלה סימני שאלה חדשים על הדרישות המגוכחות של ספקיות התקשורת הגדולות מלקוחותיהן.
הגולשת, ענבל רחמים, שפנתה אלינו דרך אפליקציית skooper של mako, מסבירה: "כל חודש בחודשו אני משלמת חשבונית כפי שנדרש ממני. החודש פניתי ושילמתי באשראי חשבונית בגובה כ-705 שקל - סכום מכובד לכל הדעות - וקיבלתי אישור תשלום באשראי. אולם, לאחר מספר ימים, קיבלתי הודעה בכתב על כך שהוראת הקבע לא כובדה וקיים חוב. פניתי לפלאפון וגיליתי, לתדהמתי, שמדובר בחוב של 0.01 ש"ח - שזה, למיטב הבנתי, אגורה. מסתבר שהנציגה לא חייבה כמו שצריך".
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
רחמים מדגישה כי "אין לי בעיה לשלם את זה - תצרפו את הסכום לחשבונית הבאה, או שאם זה כל כך קריטי לכם קחו אשראי, תיגבו אגורה ואל תטרטרו אותי. אבל פה מתחילה מסכת עינויים ואטימות של החברה". לדברי רחמים, כאשר התקשרה למוקד החברה לשאול מדוע היא צריכה לשלם אגורה אחת בתשלום נפרד, שהעברתו עולה יותר מהחוב עצמו (עמלה של 40 שקל על העברה בנקאית), היא נענתה על ידי נציגה כי "חוב זה חוב" וכי עליה לשלמו במוקד נפרד. כשפנתה אליו, לא הצליחה רחמים להשיג אותם או לגרום להם לחזור אליה על ידי הודעה שהושארה אצלם. "פניתי שוב. אין מה לעשות, או במילותיה של הנציגה 'תפני לאן שאת רוצה', אין עם מי לדבר, זה כמו לדבר אל קיר".
אתמול, לאחר מספר ימים של טרטורים, פנתה רחמים לחברה דרך דף הפייסבוק שלה תוך שהיא מבהירה כי השיחות הוקלטו על ידה וכי בכוונתה להעביר אותן לתקשורת - והפלא ופלא, לאחר חצי שעה יצרו עמה נציגי החברה קשר, התנצלו ואיפסו את החוב.
"אני עוד אישה צעירה, חזקה, יכולה להילחם במלחמות שלי, עד כמה שהן מגוכחות", מסכמת רחמים, "אבל מה קורה עם המבוגרים? מי נלחם בשבילם?".
* מפלאפון נמסר בתגובה: "עקב טעות מחשב נשלח ללקוחה מכתב גבייה בגין אגורה אחת. שוחחנו עם הלקוחה והתנצלנו בפניה".
לשם ההגינות נוסיף גם שהחוב בן האגורה עלה לפלאפון לפחות כמה עשרות שקלים, בשקלול שכרם של המוקדנים שטיפלו בנושא ומחיר מכתב הגבייה.
רוצים להיות כתבי השטח של mako? עדכנו אותנו ב-skooper