סרטון היוטיוב המתעד בחורה הולנדית מקעקעת תמונות של 152 חברי הפייסבוק שלה על זרועה אמנם הפך ללהיט עולמי, אך עכשיו מתגלה כי מדובר בסך הכל בתעלול שיווקי.
על הסרטון המזויף אחראי בעלים של מכון קעקועים ברוטרדם בשם דקס מולקר שרצה לעשות לעצמו פרסומת זולה והופתע לגלות שהתעלול שלו הפך לסנסציה בינלאומית. מולקר התראיין השבוע לעיתון ההולנדי Telegraaf והסביר כי אכן מדובר בתרגיל פרסומי וכי לאישה בסרטון לא הוחדר דיו אמיתי וכן, הקעקוע ירד בעוד יום או יומיים.
סביר להניח שבעל מכון הקעקועים מאוד מרוצה מעצמו על כך שהצליח להפיל בפח את התקשורת העולמית ולזכות בפרסום חינמי. אבל את כלי התקשורת זה כנראה ישעשע הרבה פחות, ביניהם גם רשת CNN, שהייתה בין הראשונות לפרסם את הסרטון ומיד עם חשיפת ההאמת דאגה לפרסם עדכון משועשע:
"כשאתם רוצים שהשם שלכם יתפרסם, אתם צריכים למצוא דרכים חכמות לעשות את זה. כל כלי התקשורת פרסמו את הסיפור, כולל CNN, והוא קיבל יותר מ-7,000 המלצות בפייסבוק- אולי בגלל שכולם חשבו כי מדובר במעשה מגוחך ובסופו של דבר מסתבר שזה בדיוק מה שזה היה".
למי שפספס זה הסרטון:
>> וגם: פייסבוק תיחקר אחרי שהפעילה את שירות התיוג האוטומטי ללא ידיעת המשתמשים