ערב ארוך עבר על נוסעי אל-על מברלין לישראל: המטוס המריא אחר הצהריים מנמל התעופה שונפלד לישראל, ובעקבות ריח של עשן באחד המטבחים הטייס החליט לחזור על עקבותיו ולנחות. בשעות הלילה המטוס המריא שוב - ושוב חזר על עקבותיו בעקבות אותה תקלה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
טיסת אל-על 352 מברלין הייתה אמורה לנחות בנתב"ג בשעה 16:10. כרבע שעה לאחר ההמראה, צוות הדיילים הריח ריח חריף באחד ממטבחי המטוס, ולאחר התייעצות שני הטייסים החליטו להחזיר את המטוס לנמל התעופה. המטוס נחת בשלום ואיש מבין 144 הנוסעים לא נפגע.
הנוסעים המתינו בטרמינל בזמן שהצוותים הטכניים עבדו על המטוס, ובהמשך עלו שוב על סיפון המטוס והמריאו בשנית בשעה 22:00. לאחר מספר דקות באוויר שוב אותה תקלה חזרה על עצמה - ריח חריף התפשט מאזור המטבח האחורי בתא הנוסעים, ושוב הטייסים החליטו להנחית את המטוס בשונפלד. שוב, המטוס נחת בשלום ואיש לא נפגע.
המטוס: הנפוץ ביותר בצי אל-על
לאחר הנחיתה השנייה הטיסה בוטלה, והנוסעים הועברו לטיסה של מחר והם יעבירו את הלילה בברלין. בשתי הנחיתות לא הוכרז מצב חירום. המטוס, מדגם בואינג 737-800, הוא המטוס הנפוץ ביותר בצי של אל-על ומשמש לטיסות של החברה לאירופה ולאילת.
"הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 11:30, והיא התעכבה ארבע שעות לפני שהם עלו למטוס", סיפר לחדשות 2 באינטרנט רועי, ששני הוריו נמצאים על הטיסה. "הם המריאו, היו חצי שעה באוויר וחזרו לנחות כשחיכו לצד המסלולים אמבולנסים ורכבי כיבוי אש. הם המתינו שעה וחצי בתוך המטוס ועוד שעה וחצי בטרמינל, ואז המריאו שוב".
"נוסעים לא הסכימו לעלות על המטוס שוב"
"היו כמה נוסעים שלא הסכימו לעלות על המטוס. אלה שהסכימו המריאו אחרי שאמרו להם שהכל בסדר, ועוד פעם אחרי שעה באוויר הם נחתו חזרה בברלין. ההורים שלי כבר ערים 18 שעות, ומטרטרים אותם הלוך וחזור. אין לי מושג מתי הם יחזרו לארץ, ואל-על עוד לא הודיעו מתי הם יביאו מטוס חלופי", הוא מוסיף.
בחודש נובמבר בשנה שעבר אירעה בחברה תקלה דומה, כשבטיסה לניו יורק התפשט ריח חריף במטוס והוא ביצע נחיתת חירום באירלנד. חודש לאחר מכן אירעה תקלה במטוס 737-800 אחר של החברה, כשאש פרצה במנוע בעת ריצת ההמראה - הטיסה בוטלה והנוסעים הועברו לטיסה שהמריאה למחרת.
מחברת אל-על נמסר בתגובה: לאור תקלה חוזרת של ריח שרוף במטבח האחורי של המטוס הוחלט להחזירו לנחיתה בברלין. הנוסעים מועברים לבתי מלון עד לבירור התקלה ותיקונה. אל-על אינה מתפשרת בנושא בטיחות הטיסה ורואה בנושא ערך עליון.