ירחון האופנה Alâ, המיועד ל"אישה המוסלמית המודרנית", טוען שלא צריך ביקיני או חצאיות קצרצרות וחזה חשוף כדי להיות "מעודכנת". כתשובה למגזיני האופנה הפופולרים שנמכרים בטורקיה, עכשיו יוצא לאור מגזין אופנה לנשים שרעלה היא חלק מהופעתן הקבועה.
היוזמה החלה כאשר איברהים בוראק בירר, איש עסקים מוסלמי בן 31, ראה בעיתוני האופנה דוגמן טראנס-ג'נדר חשוף במגזין "ווג" הטורקי והזדעזע. הוא פנה לחברו וולקאן אתאי ויחדיו הם יצרו את ה"Alâ", ירחון האופנה לאישה המוסלמית. משמעות שמו של המגזין בטורקית היא "היפה מכל היפות", וניתן לראות בו דוגמניות בכיסוי ראש, בורקות ובגדים שמוגדרים צנועים ומוסלמים. דוגמנית בבגד ים או בלי כיסוי ראש - לא יקבלו במה במגזין הנחשק.
"קוסמופוליטן, ווג, מארי קלייר, כולם מתרכזים בסקס ועירום", אומר בירר. "המדיניות של עיתוני האופנה האלה הוא שסקס מוכר, אבל אנחנו, ועוד מיליוני נשים סביב העולם, מאמינים שאופנה יכולה להיות גם אחרת".
למרות שיצאו בינתיים רק שש מהדורות, עיתון האופנה הפך לסיפור הצלחה שאילץ את בית הדפוס להדפיס מהדורות מיוחדות נוספות. בהנהלת מגזין האופנה טוענים שרשמו כ-30,000 מנויים עד עכשיו, 20% מהם מחוץ לגבולותיה של טורקיה. בריאיון ל"דר שפיגל" הגרמני, הודה אתאי שהוא ושותפו חסרי ניסיון קודם בעולם עיתוני האופנה. "אנחנו אנשי שיווק, המומחיות שלנו היא בזיהוי שווקים ייעודיים", אמר.
"הווג של הרעלה"
לדברי בירר, העיתון לא מיועד רק לנשים המוסלמיות, אלא לכלל הנשים ברחבי העולם. "העיתון הזה הוא קרב נגד העירום", אמר היזם הטורקי. מחירו של המגזין הצנוע הוא כארבעה דולרים וחצי, ובגרמניה כבר מכנים אותו "הווג של הרעלה".
אבל לצד המברכים על המהלך, המחמירים בקהילות המוסלמיות בטורקיה ובעולם טוענים שאין מקום לפרסם תמונות של נשים בכלל - גם כשהן מכוסות. אתאי מבחינתו מסרב לגישה המחמירה. "אנחנו מבינים את האיסלאם אחרת, אנחנו לא מאמינים שהנשים צריכות להחביא את עצמן, גם לרעלות יש זכות לעיצוב ולסגנון", אמר.
עד עלייתו של ראש הממשלה הנוכחי רג'פ טאיפ ארדואן ומפלגתו המוסלמית לשלטון, היה איסור ללבוש כיסוי ראש או אביזרים דומים במתקנים ממשלתיים בטורקיה. אך מאז זרמו הרבה מים במצרי הבוספורוס, וניסיונותיו של אתא טורק וחוקיו להכתיב טורקיה חילונית, כמעט נשכחו בצל הגישה השמרנית של ארדואן.