בשנים האחרונות קשה היה שלא לשים לב למגמת הירידה בפופולריות של רשת מקדונלד'ס, אבל אותה תופעה מתבטאת כעת גם במספרים. אחרי שנים שבהן נחשבה לתאגיד המזון המהיר הגדול בעולם, הודחה רשת ההמבורגרים למקום השני - על ידי המתחרה מתחום הסנדוויצ'ים: רשת סאבווי.
ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני הציג נתונים שלפיהם, נכון לסוף 2010 הפעילה סאבווי 33,749 מסעדות ברחבי העולם - לעומת 32,737 סניפים פעילים של מקדונלד'ס.
סאבווי החלה לפעול ב-1984, וסניפה הראשון מחוץ לארצות הברית נפתח, אולי באופן מפתיע, דווקא בבחריין. לפי התכנית, מקווים בחברה כי עד 2020 יעלה מספר המסעדות הפעילות ברחבי העולם על אלו שפועלות באי שבמפרץ הפרסי.
רק בתחומי ארצות הברית פועלים בימים אלו יותר מ-24 אלף סניפים של רשת הכריכים, שאחראים ל-10.5 מיליארד הדולרים שהרוויחה אשתקד, מתוך הכנסה כוללת בגובה 15.2 מיליארד דולרים.
לפי הדיווח, היה אחד הגורמים המרכזיים לצמיחה הנאה שהציגה הרשת, שבחודשים האחרונים חידשה גם את פעילותה בישראל, קמפיין שיווקי מוצלח ביותר שהתמקד בהבלטת יתרונותיו הבריאותיים של המזון שמשווקת סאבווי, במחיר של חמישה דולרים בלבד לארוחה.
במקדונלד'ס לא ממהרים להרים ידיים ומתכוונים לנהל קרב כדי להחזיר את הבכורה לידיהם. גם שם הציגו לאחרונה עלייה ברווחים, לצד פתיחת סניפים חדשים תוך התמקדות באסיה בכלל ובהודו בפרט.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק