קרה לכם פעם שנכנסתם בסופו של יום קר למיטה וגיליתם שהמיטה קרה ולקח זמן מה עד שהרגשתם שוב בנוח? בשלושה מלונות בלונדון השייכים לרשת המלונות הבין לאומית "הולידי אין" המציאו פיתרון יצירתי לבעיית המיטה הקרה- מחממי מיטות אנושיים ללקוחות שיבקשו את השירות.
"שירות מחממי המיטה האנושיים הוא בערך כמו להניח במיטה בקבוק חם ענקי" אמרה דוברת רשת בתי המלון ג'ין באנדל.
מחממי המיטה, מצוידים במדחום המאפשר להם למדוד את טמפרטורת המיטה, כאשר החום הרצוי למען הלקוח הוא כעשרים מעלות צלזיוס. בנוסף יהיה המחמם לבוש מכף רגל ועד ראש ויעזוב את חדרו של האורח לפני שיגיע. אך למרות הבטחתם של מנהלי הרשת ללקוח כי לא ייפגש עם מחמם המיטה וגם לא אמור הוא להרגיש את נוכחותו כלל, לא יכלו המנהלים להבטיח במאת האחוזים כי המחמם האנושי אכן יתקלח לפני שיתחיל במשימה שהוטלה עליו.
ככה מתמודדים עם גל קור בבריטניה
דוברת אחרת של רשת הולידי אין, פלורנס אויס, אמרה כי השיטה "החדשנית" של מחממי המיטה הוא תגובה לגל הקור הקיצוני שפוקד את אנגליה בחודשי החורף האחרונים וגם כדי לציין את פתיחתם של 3200 מלונות הולידי אין ברחבי העולם.
היא לא יכלה להסביר מדוע רשת המלונות לא עושה שימוש בבקבוקי מים חמים או בסדינים חשמליים לחימום המיטות. אך הודתה כי שיטת חימום המיטות האנושית אכן מוזרה.
הולידי אין מקדמים את השירות בעזרתו של מומחה שינה, כריס איזקובסקי, מנהל מעבדת השינה באדינבורו שטוען כי שיטת חימום המיטה מראש תסייע ללנים במלון לישון יותר טוב.
"ישנם מחקרים מדעיים רבים המראים כי השינה מתחילה בתחילת הלילה כאשר טמפרטורת הגוף מתחילה לרדת" אמר איזקובסקי "מיטה חמה בטמפרטורה הנעה בין 20 ל-24 מעלות צלזיוס זו דרך טובה להתחיל את תהליך השינה, לעומת כאשר המיטה קרה, תהליכי השינה מתעכבים והשינה ערבה פחות. לילה טוב.