אסון אווירי באינדונזיה: מטוס מדגם סוחוי 100 נעלם לאחר שהתרסק אל צלע הר באי ג'אווה לאחר ההמראה מהבירה ג'קרטה. טרם התגלו סימני חיים מקרב 50 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו, והרשויות מניחות כי אין ניצולים בהתרסקות. מדובר במטוס נוסעים חדש, שביצע טיסות ראווה באזור דרום מזרח אסיה על מנת לשכנע חברות תעופה וחילות אוויר לרכוש את המטוס, והתרסקותו יכולה להשפיע על כל יצרניות המטוסים האזרחיים ברוסיה.
המטוס, המכונה "סופרג'ט", מיוצר על ידי חברת סוחוי הרוסית ואמור להתחרות בשוק המטוסים לטיסות קצרות ובינוניות, שוק שנחשב רווחי מאוד. אל מסע קידום המכירות שלו בדרום מזרח אסיה הצטרף הבלוגר הרוסי סרגיי דוליה, שהיה הראשון לעדכן על היעלמות המטוס בחשבון הטוויטר שלו. דוליה עצמו רק במקרה לא היה על הטיסה, שנשאה בעיקר אנשי תעופה ועסקים אינדונזים, ורק הבוקר הוא העלה תמונות של המטוס מתכונן להמראה לטיסה ממנה לא שב.
המטוס המריא מנמל התעופה של ג'קרטה בירת אינדונזיה בשעה 2 בצהריים, ו-50 דקות מאוחר יותר הוא נעלם ממסכי המכ"ם. "המטוס ירד מ-10,000 רגל ל-6,000 רגל בבת אחת, באזור בו ההרים מתנשאים לגובה גבוה יותר, ומייד אחר כך נעלם מהמכ"ם", מסר גאגה פראקוסו, דובר רשות החיפוש וההצלה הלאומית של אינדונזיה. הוא מסר כי 200 שוטרים וחיילים נשלחו לאזור בו נעלם המטוס, אך החיפושים הופסקו בשל החשכה וגשם שיורד במקום והם יחודשו מחר עם שחר. נמסר כי הם יתמקדו באזור הררי בגובה 7,000 רגל 50 ק"מ מזרחית לנמל התעופה.
אסון לתעשיית התעופה הרוסית
לפני שהגיע לאינדונזיה הבוקר, ביקר המטוס במיאנמר, קזחסטן ופקיסטן, ומאינדונזיה הוא היה אמור להמשיך ללאוס ולוייטנאם. שתי חברות תעופה אינדונזיות כבר הזמינו את המטוס, שנכנס לשירות רק בשנה שעברה. בישראל מופעל המטוס על ידי חברת התעופה הארמנית "ארמאוויה" שמפעילה אותו בטיסות שבין ירוואן לנתב"ג.
בימי ברית המועצות לרוסיה הייתה תעשיית תעופה אזרחית מפוארת שייצרה מטוסים לכל חברות התעופה בגוש המזרחי. מאז התמוטטות הגוש הסובייטי בסוף שנות ה-80 התמוטטה גם תעשיית התעופה האזרחית של רוסיה, כשחברות התעופה ממזרח אירופה העדיפו לקנות מטוסים מערביים בשל הדימוי הלא בטוח של המטוסים הרוסים ומספר תאונות בהם המטוסים היו מעורבים, ולמרות שהתאונות נגרמו בגלל תחזוקה לא נכונה ולא בגלל פגמים בייצור.
לאחר שני עשורים של כישלונות, ה"סופרג'ט" היה המטוס בו נתלתה התקווה להחיות את תעשיית המטוסים הרוסית ולהוכיח כי הידע מימי הקומוניסטים לא אבד, וכי הרוסים מסוגלים למכור מטוס אמין ובטוח לחברות תעופה בכל העולם, בגלל זה בין השאר המסע של המטוס לאסיה היה כל כך חשוב. לאחר האסון בטיסה ההדגמה קשה להאמין שחברות תעופה ימהרו להזמין את המטוס, וההתאוששות של התעשיה שהעסיקה בעבר עשרות אלפי בני אדם מוטלת בספק גדול.