בהולנד לא מכירים את משמעות הביטוי "לזכור ולא לשכוח": מנתוני סקר שמפרסם אתר אינטרנט גדול בהולנד עולה כי כחמישית מהמורים בארבע ערים מרכזיות במדינה חוו קשיים בלימוד השואה, זאת בשל התנגדות שהביעו התלמידים המוסלמים.
הסקר נערך בקרב מספר רב של מורים להיסטוריה בגילאי חטיבת הביניים. מניתוח תשובותיהם של המורים עולה כי רובם נתקלו בהתנגדות עזה כשניסו להעלות את הנושא בכיתות הלימוד. עוד עלה כי בעוד שההולנדים עצמם מגלים יותר הבנה בנושא, בני המהגרים לא מוצאים בו עניין כלל.
עם זאת, דווקא באשר לעצם קיומה של מלחמת העולם השנייה הנתונים מעודדים הרבה יותר. 80% מהמורים טענו כי התלמידים שלהם אמרו כי נושא מלחמת העולם השנייה הוא "מעניין".
לדברי המורים שהשתתפו בסקר, הבנה היסטורית של מלחמת העולם השנייה מסייעת לתלמידים להבין את ההשלכות של חוסר סבלנות כלפי אחרים. כמו כן, 70% מהמורים אמרו כי הלימוד אודות מלחמת העולם השנייה מסייע לתלמידיהם ללמוד על ערכים של דמוקרטיה, שוויון וצדק.