בכירים מפייסבוק, טוויטר וגוגל הגישו עדויות בכתב לקראת הופעתם בפני ועדות הקונגרס האמריקני החוקרות את המעורבות לכאורה של הרוסים בבחירות לנשיאות. לפי העדויות כמחצית מציבור הבוחרים בארה"ב נחשף לפרסומים הרוסים בזמן הקמפיין.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
פייסבוק הצהירה כי למעלה מ-126 מיליון אמריקנים נחשפו לפחות לפוסט אחד מתוך 80,000 אשר פורסמו על ידי משתמשים רוסים פיקטיביים. מספרים אלה גבוהים בהרבה מהמספרים שהחברה מסרה לראשונה ב"גילוי המוקדם" שהעבירה לועדה.
80 אלף הפוסטים נכתבו בין יוני 2015 ל-אוגוסט 2017 והתמקדו בעיקר בנושאים הנמצאים במחלוקת רבה בחברה האמריקנית כמו סוגיית הגזע המסעירה את ארה"ב.
טוויטר הצהירה בעדותה כי היא מצאה 2,752 חשבונות המקושרים לפעילים רוסים, זאת לעומת המספר הקטן של 201 חשבונות עליהן דיווחה החברה בספטמבר האחרון. החברה מחקה את החשבונות והעבירה את הפרטים לידי הרשויות בארה"ב.
חברת אלפאבית, חברת האם של גוגל, הצהירה כי מצאה 4,700 דולרים ששולמו לקידום תעמולת בחירות על ידי גורמים המקושרים לרוסיה. עוד הוסיפה החברה כי היא מפתחת מאגר נתונים נרחב על מודעות הקשורות למערכות בחירות, בו תפרסם את פרטיהם של רוכשי המודעות.
בכירים מ-3 ענקיות הטכנולוגיה צפויים להעיד בפני 3 ועדות בקונגרס החוקרות את הניסיונות לכאורה של רוסיה להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב על ידי הפצת מידע כוזב ברשת בחודשים שקדמו לבחירות.