חברת התעופה "בריטיש איירווייז" הודיעה היום (שבת) על ביטול כל הטיסות היוצאות מנמלי התעופה הית'רו וגאטוויק בלונדון בעקבות תקלת מחשוב חמורה הפוגעת במערך הפעילות העולמי של החברה. טיסות נוספות של החברה ברחבי העולם סבלו מעיכובים חמורים בעקבות אותה תקלה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
טרם ידוע מה גרם לתקלה הקשה, שלדברי נוסעים באחת הטיסות, הטייס כינה אותה "קטסטרופית". עם זאת, לפי דוברת החברה אין ראיות לכך כי נגרמה ממתקפת סייבר. נוסעים התבקשו כלל לא להגיע לנמלי התעופה בלונדון, שכן מטוסי החברה המקורקעים יצרו "פקקי תנועה" על המסלולים.
העיכובים החמורים ביותר נגרמו בטרמינל 5 בהית'רו, נמל הבית של חברת התעופה. חלק מהנוסעים, שעשו דרכם חזרה ללונדון מיעדים בארה"ב וברחבי אירופה, דיווחו כי עוכבו על המטוס עצמו במשך מספר שעות, בעודם ממתינים להמראה במסלול.
אתר החברה קרס, ומספר נוסעים סיפרו כי לא הצליחו לבצע צ'ק אין דרך האפליקציה שלה. משכך, פנו רבים לרשתות החברתיות כדי להתלונן על שמתרחש. "היי בריטיש איירווייז, לא הצלחתי לעשות צ'ק אין דרך האפליקציה שלכם כי המערכות קרסו ועכשיו פספסתי את הטיסה שלי. מה אני יכולה לעשות?", תהה נוסע בטוויטר. אחרת צייצה: "אנחנו על המסלול כבר שעה, לא מציעים לנו שתיה. אתם מקבלים רק כרטיסי אשראי ולנו יש רק מזומן - מה אנחנו אמורים לעשות?".
נציג חברת בריטיש ריירווייז בישראל מסר בעקבות התקלה העולמית כי טיסת אחר הצהריים של החברה מנתב"ג לנמל התעופה הית'רו ממריאה בזמן וטען שהתקלה העולמית במחשבי החברה עדיין לא השפיעה על הטיסות לארץ (לבריטיש איירווייז יש היום שלוש טיסות מלונדון לתל אביב ושלוש טיסות מנתב"ג ללונדון).
"עדיין לא ברור אם הטיסה שמתוכננת להמריא בשעה 18:00 בערב מהית'רו לארץ תמריא", אמר הנציג. "אנחנו מחכים לעדכונים. מאחר וזו תקלה עולמית, זה כמוטבן משבש את הטיסות בכל העולם".