"בין הרים ובין סלעים": 17 שנים לאחר שחומרי הנפץ הראשונים הונחו כדי להתחיל לחצוב בהרי האלפים, שווייץ פתחה את מנהרת הרכבת הארוכה והעמוקה בעולם. אורכה של המנהרה, שקיבלה את השם "מנהרת גוטהארד", הוא 57.1 קילומטרים. השוויצרים חשבו עליה ותכננו אותה לכל אורך המאה האחרונה - מאז שהמהנדס קרל אדוארד גרונר החל לקדם את הרעיון בשנות ה-40 של המאה הקודמת. גרונר חשב שיהיה ניתן להשלים את הפרויקט השאפתני עד שנת 2000, אך הפרויקט לא עמד בזמנים ועלה לממשלה השוויצרית עד כה יותר מ-11מיליארד אירו.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
הרכבת חוצה את שרשרת ההרים המפרידה בין צפון לדרום אירופה. רבים ביבשת, מדגישים כעת את הסימבוליות שבעניין - המנהרה מאחדת את אירופה, דווקא בימים של משבר. הרכבת המהירה תעשה עכשיו את המסע ב-17 דקות, אותו המסע שבמאה ה-19 לקח כמה ימים.
מדי יום מתוכננות לעבור 260 רכבות משא ו-65 רכבות נוסעים. "זה חלק מהזהות השוויצרית - עבורנו חציית האלפים זהה לחקר האוקיאנוסים של ההולנדים", אמר ראש משרד התחבורה השוויצרי פטר פאוגליסטאלר. המנהרה תהיה עכשיו חלק מקו המסילה החוצה את אירופה מרוטרדם שבהולנד בצפון - עד גנואה שבאיטליה בדרום. בחלק העובר בהרי האלפים, חפורה המנהרה בעומק של 2.3 קילומטרים מתחת לפני השטח.