הרכבת המגנטית ביפן ממשיכה לשבור שיאים: הבוקר (שלישי) היא נסעה במהירות של 603 קמ"ש בנסיעת מבחן, סמוך להר הגבוה ביפן - הר פוג'י. בכך היא שברה את השיא הקודם - גם הוא שלה - שעמד על 590 קמ"ש.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
חברת "מגלב" שבנתה את הרכבת משתמשת במגנט עם מטען חשמלי שמרים ודוחף אותה מעל פסי המסילה. חברת הרכבת היפנית הלאומית מתכוונת להשתמש ברכבת המגנטית בקו שהיא מתכוונת להשלים עד 2027 - קו שחוצה את יפן, בין טוקיו לנאגויה.
280 קילומטרים ב-40 דקות בלבד
המסע בין שתי הערים, מרחק של 280 קילומטרים, יימשך 40 דקות בלבד - פחות ממחצית מזמן הנסיעה הנוכחי. בחברת הרכבות, שמשקיעה 100 מיליארד דולר בפריסת הקווים ובהפעלת הרכבת, אומרים שהתכנון כרגע הוא שהרכבת תנוע בשגרה במהירות מקסימלית של 505 קמ"ש, כשרוב המסלול יעבור במנהרות ולא יפגע בנוף.
היצרנית, חברת "מגלב", מקווה שמדינות נוספות ירכשו את הטכנולוגיה לרכבת המגנטית. זו אחת השאלות שיישאל וודאי שינזו אבה, ראש הממשלה היפני שיגיע השבוע לביקור בניו יורק ובוושינגטון. בין שתי הערים האלה נוסעת היום הרכבת במהירות של 350 קמ"ש בלבד.