לא פחות מ-17 מטרות נבחרו ואושרו על ידי האו"ם בספטמבר האחרון, בהן המלחמה בעוני, המאבק לשוויון מגדרי והתמודדות עם שינויי האקלים, בתקווה להשיגן עד 2030. הבעיה? עלות השגתן מוערכת בשלושה טריליון דולרים בשנה, קשה לשמור על שקיפות מלאה במהלך הפעולות וכמובן: חשוב לנסות ולשמור עליהן בלב השיח הציבורי כדי שימשיכו לזכות לתמיכה והשתתפות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"עלינו להפוך את המטרות הללו למפורסמות", הסביר אחד העוזרים למזכ"ל האו"ם - ולמטרה זו גוייסו שלל סלבריטאים מתחומים מגוונים. עד כמה מגוונים? תחומי העיסוק שלהם נעים מפוליטיקה ועסקים ועד למוזיקה וספורט.
כך, למשל, נבחרו מלכת בלגיה, נסיכת שוודיה ואלמנתו של נלסון מנדלה מהתחום הפוליטי; הכדורגלן ליאו מסי; הזמרת המצליחה שאקירה; והשחקן הנודע פורסט וויטקר - כולם כבר כיום פעילים חברתיים, שכבר שיתפו פעולה בעבר עם האו"ם. גם אנשי עסקים מובילים נבחרו להוביל מטרות, בהם מייסד אתר הקמעונאות המקוון "עלי אקספרס" ג'ק מא ומנכ"ל יוניליבר העולמית פול פולמן.
לדברי נציג האו"ם, השגת המטרות החשובות מצריכה דיאלוג בין מנהיגים לאזרחים, "בין אלו שמבטיחים הבטחות לבין אלה שיצפו כעת שההבטחות ימולאו. חלק מהאנשים האלה יקשיבו למה שלליאו מסי יש לומר, ואחרים יקשיבו דווקא לנסיכה ויקטוריה - הם פונים לחלקים שונים בחברה", נימק.