פייסבוק ממשיכה לקומם עליה את הגולשים: מהיום יתחילו להופיע בניוז-פיד שלכם "סיפורים ממומנים" - פרסומות שחברות שילמו עליהן לרשת החברתית.
המשתמשים יראו את המודעות, שיופיעו כ"סיפורים" לכל דבר או פוסטים על אותו מוצר. הסיפורים הממומנים יסומנו כ"מאופיין" - featured. המודעות יופיעו בניוז-פיד שלכם רק עשיתם "לייק" לעמוד של אותה חברה מממנת.
השוני העיקרי בין המצב כיום לבין המצב העתידי, הוא שפייסבוק תוכל לפרסם את אותן מודעות בשמם של החברים שלכם בפייסבוק ולא בשם עמוד החברה. התוכנית כבר החלה בבריטניה וכעת מנסים בפייסבוק להרחיב אותה לשאר העולם.
קבוצת גולשים תובעת
ה"סיפורים הממומנים" הצליחו לעצבן משתמשי פייסבוק מסוימים והרשת החברתית עומדת כעת בפני אתגר משפטי שהציבה לה קבוצת גולשים שלא אוהבים לראות את הפרופילים שלהם מנוצלים לפרסומות.
בית משפט בסן-פרנסיסקו התיר לגולשים להמשיך בתביעה, בה הם טוענים שהרשת החברתית ניצלה לרעה את הגדרות הפרטיות שלהם באתר למען רווח כלכלי, ללא רשות.
עשיתם "לייק"? נתתם רשות
בפייסבוק, מצידם משתמשים בתיקון הראשון בחוקה האמריקנית כדי להצדיק את המהלך. בסרט תיעודי של רשת BBC על פייסבוק אמרה אמילי מאיטיליס, ראש מערך התקשורת של הרשת החברתית, כי מי שלוחץ "לייק" על דף של חברה נותן למעשה את הסכמתו לאותה חברה, ולפייס בוק, לעשות שימוש בשמו.
בחברה מנסים להחדיר את השינוי לאט ובהדרגה, כדי לא ליצור גל התנגדות בקרב הגולשים. במדינות שבהן השינוי כבר נעשה, גולשים יראו רק פוסט אחד כזה מדי יום.