אם יש לכם מכשיר סלולארי ברשת סלקום, סביר להניח שגם הנייד שלכם דומם משיחות יוצאות או נכנסות ומהודעות טקסט. בשעות הבוקר קרסה ליבת הרשת ומאות אלפי לקוחות החברה הסלולארית הגדולה בישראל לא יכולים לתקשר.
סלקום לא לבד, גם החברות המתחרות אורנג' ופלאפון סבלו מתקלות מרגיזות לאורך השנים, וכדי להעביר לכם את הזמן עד שהתקלה תתוקן - אספנו עבורכם כמה מהתקלות הגדולות והזכורות ביותר.
ותיקי סלקום לעולם לא ישכחו את תחילת הדרך של החברה. מחודש מרץ בשנת 1995 הצטברו במשרדי החברה תלונות רבות על ניתוקים באזורים שהיו תחת כיסוי. רבים מאוד מבין 85 אלף מנויי הרשת סבלו מניתוקים ללא כל סיבה.
70 מהנדסי תקשורת מגרמניה הובאו לישראל כדי לאתר את מקור התקלה, בזמן שהציבור כינה את החברה "סלכלום". סלקום שהצטיירה אז כחברה חדשנית, איבדה את אהדת הקהל ונקלעה לבעייה תדמיתית קשה.
ביוני אותה שנה גילו גילו המהנדסים שהבעיה היא במכשירים מוטורולה מסוג "אלפא", בהם השתמשו כשלושה רבעים מבין לקוחות החברה. סלקום גייסה מאות סטודנטים כדי לסייע במבצע החלפת התוכנה לכלל הלקוחות שהגיעו למשרדים השונים ובראשם מרכז מיוחד שהוקם בהיכל הספורט יד אליהו.
אפריל 2008: 630 אלף לקוחות פרטנר מנותקים
לפני כשנתיים וחצי 630 אלף ממנויי אורנג' בדור השלישי של הרשת הסלולרית החדשה בישראל והשנייה בגודלה נותקו ולא יכלו לקבל או להוציא שיחות. מוקד התקלה היה בצפון ובמרכז הארץ, תקלה שתוקנה כעבור מספר שעות.
חצי שנה קודם לכן אירעה תקלה דומה באותה רשת, עשרות אלפי מנויים נותקו אז, גם הם בעלי מכשירים ברשת הדור השלישי.
חג שמח בלי הודעות בפלאפון
במהלך בוקרו של ערב ראש השנה השנה, קרס שירות שליחת ההודעות של רשת פלאפון, הוותיקה מבין חברות הסלולר. במהלך הבוקר נפל שירות שליחת הודעות ה-SMS של ולקוחות רבים של החברה דיווחו כי בזמן שניסו לשלוח הודעות טקסט לחבריהם, נתקלו בתקלה טכנית ולא הצליחו לשלוח אותן ליעד המבוקש.
למרות הקושי שהתגלה בשליחת הודעות, לקוחות החברה הצליחו לקבל הודעות טקסט מטלפונים ניידים של חברות אחרות. ממוקד התמיכה הטכני של החברה נמסר אין אפשרות לשלוח הודעות טקסט ממכשירי החברה.
מחברת פלאפון נמסר אז כי התקלה נבעה מריבוי הודעות החג. הלקוחות פוצו אז בהודעות טקסט ללא תשלום במהלך חג הסוכות.
לפני כעשר שנים וחצי, באוגוסט 2000, אירעה תקלה אחרת בחברת פלאפון, הפעם דווקא לטובת הלקוחות. מנויי החברה במסלולים שהיו קיימים אז, מנגו-קארד ופלאפון-איזי, הפועלים באמצעות כרטיס חיוב משולם מראש, נהנו במשך כמה ימים משיחות טלפון ליעדים שונים ללא תשלום. זאת, בעקבות תקלה שמנעה מהחברה את היכולת לפקח על כמות השיחות ממכשירי טלפון סלולריים אלה.