נמאס לכם לפתוח את מעטפות החשבוניות החודשיות של חברות הכבלים, הלווין או הסלולר ולגלות כי גובים מכם תשלומי יתר ב"טעות"? הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שהגיש משרד התקשורת, ולפיה חברות תקשורת שיוכח כי פגעו בצרכניהן - ייקנסו במיליוני שקלים, כפי שפורסם ב"ישראל היום".
על פי החוק החדש, יוכל משרד התקשורת להטיל את הקנסות הכספיים על חברות התקשורת - גם אם מדובר בלקוח בודד בלבד. מטרתה של הקביעה החדשה היא למגר את "שיטת מצליח" שבה נוקטות חלק מהחברות, שבמסגרתה מתקיימים לעתים חיובי יתר של לקוחות, שמתבררים לבסוף כ"טעויות", זאת לאחר שהלקוח הבחין בחיוב והתלונן על כך.
החקיקה החדשה קובעת, כי הקנסות והאכיפה המנהלית יחולו על כל חברות התקשורת, הסלולר, הטלפוניה והטלוויזיה המסחרית. גובה הקנס שיוטל על כל חברה יהיה שונה, ויסתמך על חומרת ההפרה והפגיעה בלקוח, וכן ייקבע גם על פי גובה ההכנסות של אותה חברה מפרה.