חברת הסלולר סלקום הציגה את תוצאותיה לרבעון השלישי מתוכם עולה שהכנסותיה ירדו ב-3.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והרווח הנקי של החברה צנח ברבעון השלישי ב-40%. הכנסות החברה משירותים ירדו ב-20.9% כתוצאה מהשינויים הרגולטורים, אך בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-199 מיליון שקלים.
חברת סלקום דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו בכ-1.66 מיליארד שקל לעומת כ-1.73 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה - ירידה של 3.7% בהכנסות. הכנסות החברה משירותים ירדו ב-20.9% כתוצאה מהשינויים הרגולטורים ובעיקר מירידה משמעותית בדמי קישוריות ששולמו לסלקום על ידי מפעילים מקומיים אחרים לאור הפחתת תעריפי דמי הקישוריות החל מ-1 בינואר 2011. הירידה מתקשרת גם לשחיקה הנמשכת בתעריפי זמן האוויר כתוצאה מהתחרות הגוברת בענף.
הירידה בהכנסות משירותים קוזזה בחלקה על ידי גידול של 2.4% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף הסתכמו ברבעון ב-293 מיליון שקל, המהווים 26.6% מסך ההכנסות משירותים.
זינוק בהכנסות ממכירת מכשירים
הכנסות החברה מציוד קצה גדלו ב-114.5% ונבעו מעלייה בכמות מכשירי הסלולר, שנמכרו במהלך הרבעון השלישי 2011 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כמו גם משינוי בתמהיל המכשירים שנמכרו לטובת סמרטפונים ומכשירי דור 3 מתקדמים.
בהתייחס לתוצאות, אמר מנכ"ל סלקום עמוס שפירא כי "שוק הסלולר עבר השנה שינויים אשר השפיעו בצורה מהותית על רמת התחרות והאצת שחיקת המחירים שהביאה לירידה בהכנסות וברווח". שפירא הוסיף עוד כי "יחד עם זאת, סלקום ממשיכה לשמור על עמדת ההובלה שלה ואף לחזק את מעמדה מול מתחרותיה, הן הפיננסי והן התדמיתי. במהלך הרבעון השלישי המשכנו לשפר את שירות הלקוחות שלנו לאחר האתגר שעמדנו בפניו בתחילת השנה כתוצאה מהשינויים בשוק". דברי מנכ"ל סלקום.