על רקע המחאה החברתית, ומאבק הצרכנים ברשתות השיווק וביצרניות הגדולות, איש העסקים נוחי דנקנר נפרד מאחת האחזקות המרכזיות שלו ומוכר את השליטה בשופרסל. דנקנר חתם לפנות לפנות בוקר על מזכר ולפיו הוא ימכור את השליטה בחברה לאיש העסקים ליאו נואי, ולשותפיו בשופרסל, קבוצת ברונפמן-פישר של אנשי העסקים מתיו ברונפמן ושולם-פישר. נואי ירכוש את עיקר מניותיה של אי.די.בי המהווים כ-32% מהמניות ואילו קבוצת ברונפמן-פישר תרכוש כ-13.5% מהמניות. באופן זה יוכלו הצדדים להחזיק בשליטה בחלקים שווים בשופרסל.
קבוצת אי.די.בי מחזיקה באמצעות השקעות דיסקונט ב-45.95% ממניות שופרסל ואילו קבוצת ברונפמן-פישר מחזיקה ב-18.56%. לאחר משא ומתן ארוך הגיעו הצדדים לפנות בוקר לסיכום וחתמו על מזכר הבנות למכירת השליטה. דנקנר ניהל מספר פעמים בעבר משא ומתן למכירת השליטה בשופרסל לקבוצת ברונפמן-פישר, אך בכל פעם נסוג ברגע האחרון. על פי הערכות בעסקה זו נמכרו המניות בשווי גבוה ממחיר השוק.
עיקר עסקיו של ליאו נואי בישראל נעשו באמצעות החברה הציבורית בריטיש ישראל. נואי החזיק בשליטה בבריטיש (71%) יחד עם פויו זבלדוביץ, והחברה נמכרה לקבוצת מליסרון תמורת 1.7 מיליארד שקל.
שופרסל היא רשת השיווק הגדולה ביותר בישראל. בשנת 2010 הסתכמו הכנסותיה של שופרסל ב-11.1 מיליארד שקל שהניבו רווח תפעולי של 558 מיליון שקל (5% מהמכירות) ורווח נקי של 335 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2011 הסתכמו הכנסותיה של שופרסל ב-5.81 מיליארד שקל שהניבו רווח תפעולי של 267 מיליון שקל (4.6% מהמכירות) ורווח נקי של 140 מיליון שקל.