חברת התעופה אל-על פרסמה אתמול את לוח הזמנים שלה לתקופה שעד אחרי חגי תשרי, ושם לא מופיע קו טיסה לקהיר, קו אותו הפעילה החברה מ-1979 ועד 2012. לפני 8 חודשים כתב מנכ"ל החברה אליעזר שקדי לשר החוץ דאז ליברמן כי האירועים במצרים מאז 2011 הפכו את הקו לקהיר ללא רווחי וכי בכוונת החברה לסגור אותו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
חברת אל-על החלה בהפעלת הקו לקהיר ב-1979, מייד עם חתימת הסכם השלום עם מצרים. במשך השנים עם הפחתת מספר התיירים הישראלים שנוסעים למצרים הקו הפך ללא רווחי, אך כל עוד אל-על הייתה חברה ממשלתית היא נאלצה להפעיל אותו לצרכים מדיניים. עם הפרטת החברה, משרד החוץ ביקש מהחברה להמשיך ולהפעיל את הקו, למרות היותו קו לא רווחי. לאחר המתקפה על השגרירות הישראלית ופינוי רוב הסגל הדיפלומטי מהמדינה בקיץ 2011 מספר הנוסעים בקו הפך למעשה לאפסי, במקביל להגדלה בהוצאות הביטחון בנמל התעופה בקהיר, כשאל-על מממנת חלק ניכר מהן.
ההפסדים הכבדים שאל-על ספגה בשנים האחרונות גרמו להנהלת החברה לסגור קווים שאינם רווחיים, אך הקו לקהיר המשיך לפעול, עד עכשיו. נכון להיום רק חברת אייר סיני המצרית טסה מקהיר לת"א - חברת בת של החברה הלאומית איג'יפט אייר. החברה הוקמה כדי שאיג'יפט אייר עצמה לא תיראה כמי שטסה לישראל.