אתר התיירות SKIFT ערך השוואה בין חברות התעופה השונות בעולם על עמידתן בזמנים במהלך חודש אוקטובר האחרון, ועל פי הנתונים שהוצגו - אל על נמצאת במקום השלישי, מהסוף, בעמידה בזמנים עם רק 55% מהטיסות שיוצאות בזמן, וזמן איחור ממוצע של 39 דקות לכל טיסה שאיחרה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
האתר ניתח את נתוני חברת הייעוץ FlightStats שבדקה את זמני יציאת הטיסות בפועל, לעומת הזמנים המתוכננים כפי שתואמו עם רשויות נמלי התעופה השונים בעולם. במקום הראשון עומדת החברה הספרדית איבריה, שמתוך 15,635 טיסותיה יותר מ-90% יצאו בזמן, והטיסות שאיחרו יצאו בממוצע 33 דקות אחרי הזמן המתוכנן.
במקום השני נמצאת המוביל הלאומי של רוסיה, אירופלוט, עם 89.6% מהטיסות שיצאו בזמן. זמן האיחור הממוצע של החברה הרוסית גדול יותר, ועומד על 52 דקות בממוצע. במקום השלישי נמצאת SAS הסקנדינבית, עם 89.5% מהטיסות שיצאו בזמן עם זמן איחור ממוצע של 37 לטיסות המאחרות.
היחידות שמקדימות את אל-על: החברות מפקיסטן והודו
במקום הרביעי נמצאת אלסקה אירליינס האמריקנית עם 88.5% מהטיסות שיצאו בזמן, וסוגרת את החמישייה הראשונה חברת קופה מפנמה. החברה המזרח תיכונית עם נתוני התזמון הטובים ביותר היא חברת התעופה הלאומית של סעודיה, עם עם 88.2% מהטיסות שיצאו בזמן.
"אם אתם מעדיפים זמן איכות בטרמינל", כותב האתר בציניות, החברות עם האיחורים השכיחים ביותר הם PIA מפקיסטן עם רק 37% מהטיסות שיצאו בזמן וזמן איחור ממוצע של לא פחות מ-86 דקות, אייר אינדיה מהודו במקום השני מהסוף עם 50% מהטיסות שיצאו בזמן, אל-על כאמור אחריה עם 55% מהטיסות שיצאו על פי התכנון, איתיחאד מאיחוד האמירויות עם 56.8% מהטיסות שיצאו בזמן ואת החמישייה האחרונה נועלת EVA AIR מטיוואן, עם 57.9% מהטיסות שיצאו בזמן.
האתר גם השווה בין מחירי כרטיסי הטיסה לבין הביצועים של החברות, ומצא שהחברות המוזלות בעלות שיעור העמידה בזמנים הגבוה ביותר הן אייר בלטיק מלטביה ובמקום השני - ג'רמן ווינגז הגרמנית. את הרשימה סוגרות טייגר אייר מסינגפור, Azul הברזילאית ו-FlyBe הבריטית.
מאל-על נמסר בתגובה: "נתוני הדיוק המבצעי של אל-על בשנת 2014 גבוהים בהרבה מהמתואר בדוח בחודש אוקטובר. חודש אוקטובר התאפיין במספר שביתות פתע של ועד עובדי רשות שדות התעופה ובמספר תקלות במסוע המזוודות שאינן קשורות לחברה".