אם נתקעת לא שילמת. בקרוב הנוסעים בכביש 6 שייתקלו בעומסי תנועה, לא יחויבו בתשלום. הצעת חוק חדשה מחייבת את מפעילי הכביש למסור מידע על פקקים בטרם הכניסה לכביש האגרה ואוסרת על חיוב הלקוחות במקרה של עומסי תנועה.
ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום בהצעתה של ח"כ רונית תירוש מקדימה, הקובעת כי נהגים שייקלעו לעומס תנועה בכביש חוצה ישראל לא יחויבו בתשלום עבור הנסיעה. ההצעה מתבססת על ההנחה שכבישי אגרה מהווים פיתרון תחבורתי בשעות העומס, ונועדו להסטת העומסים מכבישים שאינם בתשלום.
לפיכך, במצב שבו יש עומס תנועה בכביש האגרה, נאלץ נהג הרכב לשלם למרות שהוא מתקדם בנסיעה איטית במיוחד, בדיוק כפי שהיה קורה אם היה בוחר לנסוע בדרך הרגילה.
"הנהג בכביש חוצה ישראל הוא הלקוח"
"חייבים להפסיק את התופעה של 'הנתקעת וגם שילמת' בכביש 6", אמרה ח"כ תירוש והוסיפה:"כל המטרה של כביש אגרה היא לשלם עבור האפשרות להגיע מהר יותר, ואם התשתיות לא מאפשרות נסיעה כזו, אין סיבה שבעל הרכב ישלם על הנסיעה".
על פי הצעת החוק, יוצב שילוט אלקטרוני לפני הכניסה לכביש האגרה ובמרחק סביר ממנה, המאפשר בחירה בין כביש חלופי לבין כביש האגרה. השילוט יוצב באופן בולט הנראה לעיני הנהגים, ויציב מידע עדכני על העומס בכביש האגרה. בנוסף, הצעת החוק תחייב את בעל הזיכיון בכביש 6 להפעיל מוקד טלפוני, שיספק לציבור הנהגים מידע עדכני בדבר עומסי תנועה בכביש האגרה.
"מן הראוי שלפני הכניסה לכביש אגרה יספרו לנו אם אנחנו נכנסים לדרך פנויה או שמע לפקק בלתי נסבל", מסבירה תירוש, ומציינת כי "הנהג בכביש חוצה ישראל הוא הלקוח, והוא ישלם רק כאשר הוא מקבל את המוצר עליו הוא שילם והוא נסיעה מהירה בכביש".