המרוץ לחולצות: אחרי השקת החנות השוודית בקניון עזריאלי בתל אביב, עכשיו ענקית האופנה H&M מגיעה לירושלים ופותחת את סניפה הראשון בעיר. בניגוד לתמונות שראינו בפתיחת החנות בתל אביב, הפעם לא נרסמו אנשים ולא נדחפו עגלות עם תינוקות ונראה כי התורים התנהלו בצורה מסודרת, למרות כמות הקונים הלא מועטה שהייתה בחנות.
בשבוע שעבר, דקות לפני פתיחת הסניף בתל אביב, המתינו עשרות קונים נלהבים מחוץ לסניף וחיכו למנהל הסניף שיגזור את הסרט האדום. מיד אחרי הספירה לאחור, התנפלו עשרות צרכנים על מדפי החנות. כתוצאה מכמות האנשים, נרמסו שני תינוקות שהיו בקהל הקונים.
עוברי אורח חילצו את עגלות התינוקות אל מחוץ לסניף, בשעה שרבים אחרים המשיכו לנהור לתוך החנות. למרבה המזל כעבור מספר דקות התינוקות התאוששו, והאמהות עשו את דרכן חזרה אל החנות בדרכן לפריט הבא. "המקום נראה כמו זירת פיגוע", העיד אחד הצופים בהתנפלות על הסניף.
על פי הערכות, החנות החדשה תצליח, אבל הסטטיסטיקה אינה תמיד לצידן של החברות הבינלאומיות שניסו להיכנס לשוק בישראל. לדאנקן דונאטס, שמגלגלת מיליארדי דולרים בארצות הברית, הספיקו חמש שנים מאכזבות, וב-2001 סגרה הרשת את סניפיה בארץ.
גם חברת האופנה בנטון, שניסתה פעמיים לפתוח חנויות בארץ הקודש, סגרה אותן כעבור מספר שנים. ואפילו סטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, נחלה כישלון חרוץ ובשנת 2003 סגרה את סניפיה בישראל, לאחר שנתיים בלבד.