בעוד רוב יצרניות המזון חוששות מהכעסת הציבור ולא מעלות מחירים, מתברר שמשווקות העוף הגדולות - דווקא מייקרות אותם. "תכנית חיסכון" חשפה לראשונה את המחירונים החדשים של החברות הגדולות, שמצביעים על ייקור של 10%-20%.
בחברת תנובה יעלה חזה עוף טרי 20 שקלים במקום 18.50 שקלים, חזה פרוס יעלה 22 שקלים במקום 20. בחברת מילועוף החליטו להעלות את מחיר הכרעיים ל-15 שקלים במקום 13, וכבד עוף שעלה 14 שקלים יעלה מהשבוע הבא 16 שקלים.
גם ביצרנית הגדולה השלישית, עוף עוז, המגמה דומה: כשמחיר שניצל עוף טרי יעלה 22.50 שקלים, וכך גם חזה עוף טרי שמחירו עלה ב-20 אחוזים. גורמים ברשתות השיווק הסבירו כי משווקות העוף מקפיצות את המחירים בשל המבצעים שגרמו לקניית יתר, ולמחסור במוצרי העוף. ברשתות השיווק אמרו כי ינסו לספוג את ההתייקרות ולא להעלות את המחיר לצרכן.
במקביל, גורמים בחברות המשווקות את העופות, אמרו כי לאחרונה הם צברו הפסדים של מיליוני שקלים בחודשים האחרונים. "אם לא נעלה מחירים - נתמוטט, וניאלץ לסגור מפעלים ולפטר עובדים", הסבירו.
בתגובה לידיעה מסרה חברת תנובה: כי היא אינה קובעת את מחירי העופות ואינה יכולה כלל להתערב בהם. מי שקובע את המחירים הן המשחטות.