הודעתה אתמול של חברת "יוניליוור" על העלאת מחירים לשורה של מוצרים, מיד אחרי החגים, עוררה את זעמם של אנשי מחאת הקוטג' ועמותת הגורם האנושי. במכתב ששלחו למנכ"ל "יונילוור" העולמית הם מתריעים מ"משבר אמון חמור בין החברה לצרכנים".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
במכתב מתואר "איום חדש על הצרכן הישראלי שגם כך כורע תחת הנטל", בעקבות הצעד של "יוניליוור". אנשי המחאה דוחים את טענות הנהלת הסניף הישראלי, לפיהן העלאת המחירים בשיעור של 6% עד 15% נובעת מעליית מחירי הסחורות בעולם.
"אנו מוצאים תירוץ זה מגוחך! לא רק בגלל העובדה שלאחרונה פורסמו ידיעות על כך שמחירי המותגים שלכם דווקא ירדו בשווקים אירופאים רבים, אלא גם בגלל שכשמחירי הסחורות בעולם ירדו הציבור הישראלי לא נהנה מהוזלה דומה. נדמה שלפי דעתה של הנהלת יוניליוור ישראל, המחירים יכולים לנוע רק בכיוון אחד - למעלה".
התעוררות צרכנית בישראל
אסף קוזובסקי, מעמותת הגורם האנושי הדגיש: "הציבור הישראלי אינו כפי שהיה בעבר, ניתן לומר שבשנה האחרונה חלה התעוררות בקרב הצרכנים וכיום הם מיודעים יותר ומאורגנים הרבה יותר. אנחנו הישראלים כבר לא מקבלים עסקאות לא הוגנות כאילו היו גזירה משמיים, אנו מודעים לכך שכוחנו בארנקנו ולעיתים מגיע הרגע בו הציבור נאלץ לסגור את הארנק לזמן מה".
איציק אלרוב, מתנועת הצרכנים ואחד ממובילי מחאת הקוטג' הוסיף: "עליית מחירים בעת הזו מיותרת והיא אינה גזירת גורל. נקעה נפשו של הציבור ממחירי מזון מופקעים הנקבעים כתוצאה של היעדר תחרות אמיתית על כיסו של הצרכן. בשנה האחרונה אזרחי ישראל למדו על כוחם והפסיקו להיות פראיירים. העלאת המחירים הברוטאלית לא תעבור לסדר היום בשתיקה. הצרכן עדיין לא אמר את המילה האחרונה".
את מכתבם למנכ"ל הם סיכמו בקריאה לבטל את העלאת המחירים המתוכננת. "איננו מסוגלים לספוג את עליית המחירים הזו ואנו דורשים שהנהלת יוניליוור תתערב ותנהג כפי שהצהירה שתעשה במדינות אחרות כמו ספרד ותוריד את מחירי מותגיה גם כאן".