ההכנות בציבור לקראת העלייה שתוכננה להיערך הלילה במחיר הבנזין ומיתון ה"גזירה" ברגע האחרון על ידי ראש הממשלה הביאו לא מעט נהגים מבולבלים אל תחנות הדלק - שם גילו מבוכה גדולה עוד יותר.
היו שמיהרו למלא את המכל טרם כניסת ההתייקרות לתוקף והתבשרו על החלטת ראש הממשלה, ואחרים שהגיעו לתדלק ונדרשו לשלם - למרות הכל - לפי תעריף השיא שנקבע מבעוד מועד: 8.05 שקלים לליטר בשירות מלא.
הסיבה למצב שנוצר נעוצה בכך שהודעתו של נתניהו על הפחתת המחיר ב-10 אגורות באה שעות ספורות לפני כניסת ההתייקרות לתוקף, מה שלא הותיר די זמן להנפיק צו תיקון רשמי של התעריף לחברות הדלק. בסופו של דבר הגיע הצו לאחר חצות, כך שחלק מתחנות הדלק טרם הספיקו להיערך להורדת המחיר וחלק מהמשאבות האוטומטיות נותרו מכוילות על המחיר הגבוה ביותר אי פעם לליטר בנזין בישראל - 8.05 שקלים.
אחרי ההסדרה בצו: המחיר החדש - 7.95 ש"ח לליטר
ההוזלה שעליה הכריז אמש נתניהו, בעקבות לחץ ציבורי גובר, תהיה בתוקף למשך החודש הקרוב. אחרי הסדרת התעריפים החדשים בצו, ישלמו אזרחי ישראל בתמורה לליטר בנזין 95 אוקטן 7.95 שקלים בתדלוק מלא, ובשירות עצמי - 7.74 שקלים.
בהוראת ראש הממשלה, הוטלה מלאכת איתור מקורות המימון למהלך על משרד האוצר שייפעל לגיבושה בתוך כחודשיים. "ישראל לא שולטת על מחיר הנפט בעולם, אבל היא בהחלט לא חייבת לגבות תוספת מס בגין כל התייקרות", אמר ראש הממשלה בהתייחסו להנחייה.
באוצר הזהירו כי כל ניסיון למתן את עליית מחירי הדלק ייגבה מחיר כבד מהקופה הציבורית, והסבירו כי כל אגורה המופחתת מהם שוות ערך לכ-40 מיליון שקלים.