כשאנחנו רואים את הכוכבים על המסך הגדול הם נראים הכי טוב שיש - מספיק כדי לגרום לנו לרצות להיות יפים ורזים, בדיוק כמותם. מה הפלא ששיטות הרזיה ודיאטות משתמשות בידוענים כדי לקדם מכירות ברחבי העולם? כך גם דיאטת ה"אינרזון" שתנחת רשמית בישראל בשבוע הבא.
"בכל ארוחה צריך להיות יחס קלורי של 40-30-30", אומרת שירן צימרמן, מנהלת שיווק של דיאטת אינרזון. "40% מהערך הקלורי של הארוחה צריך להגיע מפחמימות, 30% מחלבונים ו-30% משומנים". הדיאטה החדשה מלווה במגוון חטיפים ונשנושים שאמורים להפחית את תחושת הרעב, ואם זה עבד לג'ניפר אניסטון, כוכבת הסדרה חברים, סנדרה בולוק או דמי מור זה יכול לעבוד גם אצלכם.
בין השמות שמזכירים בחברה כלקוחות מרוצים אפשר למצוא גם את רנה זלוויגר ומדונה. ברשת, צריך להגיד, ישנם לא מעט אזכורים נוספים לדיאטות של המלכה, שתופיע מחר בישראל.
"השימוש בסלבריטאים - שיווק שעובד"
"אין ספק שהשימוש בסלבריטאים הוא שיווק שעובד ואנחנו רואים את זה, אבל כשמסתכלים עליהם צריך להסתכל על התמונה בשלמותה", אומרת עמית ספיר, דיאטנית קלינית B.Sc. "כלומר - לא בהכרח הם נראים כפי שהם נראים מכיוון שהם מבצעים את הדיאטה הספציפית שהם מפרסמים".
לא מדובר בפעם הראשונה שבה הידוענים מתייצבים בחזית מנגנון השיווק. חברת מאסטר קלינס עשתה שימוש בזמרת ביונסה כדי לשווק את הדיאטה שלה, שמבוססת על לימונדה. מריה קארי שימשה מודל לחיקוי, ובעיקר לשיווק, של דיאטת ג'ני קרייג, ואלו רק הדוגמאות הרשמיות. חברות רבות עושות שימוש בשמות של מפורסמים בלי לספק בסיס ראייתי אמיתי. "הדיאטה מפורסמת בעיקר ע"י ג'ניפר אניסטון. היא דבקה בשיטה הזאת. ואחריה עוד הרבה מפורסמים הצטרפו", אומרת שירן צימרמן.
המוצרים של אנרזון ישווקו בלעדית ברשת סופרפארם, מה שמבטיח לא מעט יחסי ציבור וככל הנראה גם שימוש בידוענים מקומיים שיהיו הפרצוף והגוף מאחורי מכונת המזומנים. אבל לפני שאתם מכוונים אל המטרה - להיראות ממש כמו אלו על השטיח האדום, עדיף לוודא שהדיאטה באמת מתאימה לכם, ולהיוועץ בגורם מוסמך.