פרסום הידיעה בדבר פירוקה של חברת המכוניות החשמליות "בטר פלייס", והודעת החברה לישראל שלפיה לא יושקעו בה עוד כספים, מעמידה מאות לקוחות של החברה בישראל בסימן שאלה. מחבר מחירון הרכב, שמאי הרכב לוי יצחק, מנסה לעשות סדר בדברים. לראייתו, לקוחות החברה מוכרחים לקבל פיצוי.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"מדובר בכאלף לקוחות שרכשו את המכוניות הללו", הסביר יצחק לחדשות 2 באינטרנט. "לדעתי, זה יוסדר איתם באופן פרטני, וככל הנראה הם יקבלו חלק מכספם בחזרה. אין שום סיבה שלקוחות שהאמינו בחזון המכונית החשמלית יינזקו בגלל קריסת החברה".
ומה באשר לשוק כלי הרכב כולו? "לדבר הזה כמעט ולא תהיה שום השפעה על השוק", העריך יצחק. "מדובר באלף מכוניות, מתוך שלושה מיליון שנמצאות על כבישי ישראל".
על פי ההערכות, המכוניות של הלקוחות שרכשו את המכונית יישארו עכשיו עם לא יותר מפיסת פח. בלי השירותים הנלווים של בטר פלייס, המכונית החשמלית לא תוכל להגיע לשום מקום.
מנכ"ל בטר פלייס ניסה היום להרגיע את הרוחות. "החברה תמליץ למפרק הזמני להמשיך ולהפעיל את הרשת תחנות באופן זמני על מנת לאפשר זמן התארגנות סביר ללקוחות", כתב הבוקר המנכ"ל דן כהן. הוא הוסיף כי "בטר פלייס" תבקש מהמפרק עוד לתת את דעתו בנושא פיצוי ללקוחות החברה ועובדיה.
הפסיקו את הזרם
החברה לישראל, בעלת השליטה ב"בטר פלייס", דיווחה הבוקר לבורסה כי תפסיק את הזרמת הכספים למיזם המכונית החשמלית. משמעות ההחלטה כי החברה תלך לפירוק ותיסגר מיידית, מכיוון שנכון להיום, יש לחברה כסף רק כדי לשרוד שבועות בודדים.
"דירקטוריון החברה החליט הבוקר לא להשתתף בסבב השקעה שהציעה בטר פלייס למשקיעים, כפי שנמסר לחברה, מכיוון שלא נמצאו משקיעים הנכונים להשתתף בסכום משמעותי בסבב השקעה נוסף", נכתב בהודעת החברה לבורסה.
לחברה 500 עובדים בעולם, 400 מהם בישראל - כולם צפויים להיות מפוטרים. כאלף מכוניות של "בטר פלייס" נמסרו עד כה בארץ, ועדיין לא ברור האם יהיה פיצוי ללקוחות שהמכוניות שלהם לא יוכלו להמשיך לפעול.