הקוטג' הישראלי לא לבד, וכמוהו גם יצרני המזון הישראלים: גם החברות הבינלאומיות משתתפות בחגיגת המחירים בשוק המקומי. השוואה בין מחיריהם של מוצרי צריכה ומזון בינלאומיים בשוק הישראלי לבין מחיריהם באנגליה מגלה פערים של עשרות אחוזים במחירים לרעת הצרכנים הישראלים. כך מפרסם הבוקר אתר העיתון "גלובס".
הפערים נמצאו במגוון רחב של מותגים, לרבות DOVE ו- AXE של חברת יוניליוור, מותג הדגנים צ'יריוס של נסטלה, ג'ילט של חברת פרוקטר אנד גמבל, המותג קלוגס המיובא על-ידי חברת שסטוביץ ועוד רבים.
ההשוואה נערכה בין אתרים המקוונים של הרשתות טסקו, ASDA ו-Sainsbury's, לאתרים המקוונים של רשתות השיווק בישראל.
ג'ילט יקר יותר ב-30 שקלים
ג'ילט, השייך לחברת פרוקטר אנד גמבל שפועלת בישראל באמצעות שלוחה של החברה הבינלאומית, הוא מותג הגילוח השולט בשוק בישראל, ומחיריו גבוהים במיוחד. מחיר מארז של 4 סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן עולה באנגליה 50 שקלים, בישראל מחירו גבוה ב-40%-50% ועומד על 70-79 שקלים. פער מחירים דומה נמצא גם בג'ל לגילוח ג'ילט ובמארז סכיני גילוח ונוס 3.
חברת יוניליוור, הפועלת אף היא בישראל באמצעות שלוחה של החברה הבינלאומית, משווקת כאן את המותג DOVE וכן את מותג הטואלטיקה לגברים AXE. בעוד שדאודורנט AXE נמכר באנגליה ב-15.3 שקלים בלבד, ובקנייה של שני מוצרים ניתן לרוכשו ב-14 שקלים בלבד - בארץ עומד מחירו על 27-29 שקלים. מחירו של דיאודורנט DOVE בישראל כפול ויותר מהמחיר באנגליה.
קורנפלקס צ'יריוס של קונצרן נסטלה, השולט גם בחברת אסם, עולה בישראל כ-27 שקלים. באנגליה מחירו עומד על 16 שקלים בלבד - פער של 80%. פער גדול עוד יותר נמצא במחיר מותג הדגנים פרוסטיס של חברת קלוגס, כאשר מחירו בישראל ככמעט כפול ממחירו באנגליה.