כשמדברים על ריכוזיות שוק הגז הוא דוגמא מצוינת: ארבע חברות מחזיקות כמעט בכולו. התוצאה של הבעייתיות בשוק: אנחנו, הצרכנים הביתיים - משלמים כמעט כפול מצרכנים מסחריים, הם כבולים ונאלצים לסבול מפערי מחירים גבוהים - אפילו באותו בית מגורים.
דוח חדש של ארגון אמון הציבור חושף את הבעיות בענף הגז הביתי. תלונות על חיובים גבוהים ולא מוצדקים הן התלונות הפופולאריות ביותר. בין השאר הגיעו תלונות על דמי שימוש קבועים שלא מכסים את התיקונים, ודרישה לשלם מאות שקלים על תיקונים שוליים. התלונות נוגעות גם לזמן המתנה ממושך במענה הטלפוני ואף לניתוק מאספקת הגז ללא התרעה כשהלקוח מבקש לעבור לחברה אחרת.
אל הארגון הגיעו תלונות על שירות בעייתי ואיחורים של טכנאי החברות, בניגוד לחוק הטכנאים שהועבר בכנסת. גלית אבישי מנכ"לית ארגון אמון הציבור אומרת שאין ברירה אלא לעשות סקר שוק בין החברות השונות ולשאול את השכנים כמה הם משלמים בחשבון הגז. את המחירים יש לקבע בחוזה ולא לאפשר לחברה אפשרויות לשנות את המחיר לאחר ההתקשרות עימה.