למוסכניקים תמיד היה דימוי בעייתי. אבל כשזה מגיע למכירת מצברים, מרחב התמרון שלהם במחיר מתברר, גדול במיוחד. בדיקה שהאתר "פרייסל" ערך עבור תוכנית חיסכון מצא הבדל של מאות שקלים בין נקודות המכירה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ב"טלרון השפלה" בפתח תקווה למשל, מוכרים מצבר 60 אמפר של ""VARTA ב-760 שקלים, עם 20 חודשי אחריות.ב"אולסטאר מצברים" בראשון לציון, אותו המצבר עולה 677 שקלים, ועוד 150 שקלים למשלוח, ואילו ב"איציק מצברים" באותו העיר, אנשי "פרייסל" מצאו את אותו המצבר ב-580 שקלים.
דוד עידן, מנכ"ל חברת "פרייסל", הסביר כיצד כדאי לקנות מצבר. "מחירי המצברים, כמו כל מוצר אחר בשוק, הוא מוצר שניתן לתנודתיות מחיר, ולכן הצרכן צריך לבדוק את המחיר במספר מקומות, ובסופו של דבר, הוא יגיע למחיר האופטימאלי שהוא יכול לקבל בשוק", אמר.
הבדלים מינוריים מצאנו במצברים של שנפ, 60 אמפר. ב"טופ מצברים" ברמת גן, מחירו של המצבר הוא 550 שקלים, ואילו ב"מצברים בשיווק ישיר" מחירו עומד על 495 שקלים, גם כאן עם שנת אחריות.
אז מה הסיבה להפרשי המחיר הגבוהים? "הפערים בין משווקי המצברים השונים מגיעים לכדי 35 אחוזים פחות או יותר. ניתן לתלות את הפערים במרווח הגדול שיש בין המחיר שהם קונים את המצבר, לבין האפשרות שלהם למכור את המצבר", אמר עידן.
הבדלים גדולים מצאנו גם אנחנו במשולש רחובות אחד באזור התעשייה תלפיות בירושלים. חיפשנו מחיר למצבר עבור מאזדה 2. קודם ביקרנו במוסך שגבה על המצבר 792 שקלים. משם עברנו לחנות היבואן, שגובה 800 שקלים על אותו המצבר. בסניף של אוטו דיפו סמוך, המחיר עמד על 678 שקלים, הפרש של יותר מ-100 שקלים לאותו המצבר.
אבל מה לעשות שרובנו לא יודעים מתי יגמר לנו המצבר. על זה בדיוק בונות חברות הגרירה, שמציעות לספק לכם אחד עד לאי התנועה שעליו נתקעתם. זה אולי יחסוך לכם את הנסיעה למוסך, אבל המחיר, יהיה בהתאם. מצבר הוא בסופו של דבר רק סוללה יקרה, אבל במקומות מסוימים, מתברר, היא יכולה להיות יקרה בעשרות אחוזים יותר.