בדיקת "תכנית חיסכון" מגלה היום פערים ניכרים במחירים של מותגי הירקות הקפואים הנמכרים ברשתות השיווק. כלל המוצרים בתחום התייקרו בכ-30%-40% בחצי העשור האחרון. בתוך כך, המותג סנפרוסט של תנובה, השולט בתחום עם כשני שליש בנתח השוק, יקר משמעותית מהמותגים הפרטיים ברשתות המזון.
ברשת שופרסל למשל, ניתן למצוא אפונה וגזר קפוא במשקל 800 גרם של סנפרוסט, במחיר מבצע של 19 שקלים, 24% יותר מאותו מוצר של שופרסל, שגם הוא במחיר מבצע, 14.49 שקלים. אותו פער נרשם גם בתירס קפוא. ובגזר גמדי, הפער גדול עוד יותר - 27% אחוז.
פערים גדולים עוד יותר מצאנו ברשת מגה - 38% על אפונה וגזר קפואים ו-34% על גרעיני התירס. וברשת רמי לוי, נמצא פער מחירים שכבר קשה לצרכן "לבלוע": פער של כמעט 50% בין סנפרוסט למותג הפרטי.
גורמים בתנובה תולים את המחיר, מעבר למיתוג - באיכות המוצר. אבל במוצר יחסית בסיסי, שוב מקומם לגלות שמי ששולטת בשוק, גם קובעת מחירים שפשוט קשה לחיות איתם.
מסנפרוסט נמסר בתגובה: את המחיר הסופי לצרכן קובעות הרשתות. ההבדל במחיר נובע מאיכות המוצרים של סנפרוסט. חומר הגלם יקר משמעותית ממוצרי המותגים הפרטיים. בכל העולם קיים פער של עשרות אחוזים בין מוצרי מותגים למוצרי מותג פרטי. סנפרוסט מבצעת באופן שוטף גם מבצעי הוזלה על מוצריה.