משתלם או לא משתלם? בית המשפט השלום בפתח תקווה החליט לקנוס את רשת "הריבוע הכחול" בלא פחות מ-200 אלף שקלים, לאחר שהטעתה צרכנים והפקיעה מחירים במספר סניפים של הרשת.
על פי כתב האישום, בשמונה סניפים שונים של הרשת בוצעה הטעיית צרכנים בנוגע למחירי מוצרים, ובשני סניפים נוספים התגלו הפקעות מחירים של מוצרים שנמכרו על מדפי החנות.
מבדיקות משרד התמ"ת עלה כי באחד המקרים רכש צרכן בחנות "מגה" בקניון גבעתיים 240 גרם של גבינה חלומי מתוצרת מחלבות גד במחיר של 68.90 שקל לקילוגרם. אך כאשר הצרכן הגיע לקופה ושילם את החשבון, הסתבר לו כי חויב ב-165.36 שקל במקום 16.53 שקל. הסיבה ל"טעות" הייתה רישום המשקל של הגבינה פי 10 מהמשקל שקנה הלקוח.
קנס גם למנהלי הרשת
במקרה אחר, בסניף "מגה בעיר" ברחוב אחוזה 114 רעננה, מכרה הרשת לצרכנית פסטרמה "זוגלובק" במחיר של 30.99 שקל, במקום במחיר של 21.99 שקל הרשום על גבי המוצר - כלומר מחיר הגבוה ב-41%.
"התופעה של רשתות המרשות לעצמן לגבות מחיר גבוה יותר בקופה מאשר המחיר שמסומן על המוצר היא פסולה ופוגעת בעיקרון השקיפות והבהירות", מסרה בתגובה סגנית שר התמ"ת אורית נוקד. "משרד התמ"ת ימשיך לאכוף אם בביקורות יזומות ואם בעקבות פניות של צרכנים את נושא סימון המחירים".
השופטת בתיק דבורה עטר, שקבעה את גובה הקנס, הטילה בנוסף על הרשת התחייבות בסך 100 אלף שקל להימנע מעבירות דומות למשך שנתיים. על 11 מנהלים ברשת הוטל קנס מנהלי בסך 400 שקל כל אחד.