בדרך כלל מסבירים לנו שבסניפים השכונתיים שבתוך העיר המחירים יקרים יותר מאשר בסניפי הדיסקאונט, זאת כי עלות התיפעול בהם גבוהה יותר בגלל ארנונה וכדומה. אבל אולי הדוגמא של רשת "ויקטורי" מוכיחה אחרת. אפשר ללמוד שגם בתוך העיר ניתן לשמור על רמת מחירים נמוכה יחסית.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כיום רשת מגה מתפעלת את כל תתי-הרשתות הבאות: מגה בעיר, מגה בול, YOU, "הצרכניה של YOU" ובנוסף את "עדן טבע מרקט" ואת "זול בשפע".
שופרסל מחזיקה את שופרסל שלי, שופרסל דיל, "יש" בשכונה, "יש", שופרסל אקספרס, שופרסל דיל אקסטרא ו"יש" חסד. מלבד העובדה שריבוי המותגים של הרשתות השונות מבלבל את הצרכנים - עולה השאלה: אם שופרסל ומגה יכולות לתפעל סניף עירוני זול כמו "יש בשכונה" או "הצרכניה של YOU", למה הן גובות מחירים כל כך גבוהים בסניף עירוני אחר כמו "שופרסל שלי" ו-"מגה בעיר"?
איפה נמצא הסל הזול ביותר בארץ מבין הסניפים השכונתיים?
בשכונת קריית יובל בירושלים, למשל, שואלים את השאלה הזו לגבי הסניף השכונתי שלהם כבר תקופה ארוכה - והחליטו גם לפעול: בעקבות מחירי המוצרים הגבוהים בסניף "שופרסל שלי" המקומי הוכרז חרם צרכנים ע"י תושבי השכונה, ומזה כשבועיים מתקיימות משמרות מחאה מול הסניף.
מתוקף היותו הסופר היחיד בשכונה, הוא מאלץ את תושבי השכונה להתמודד עם מחירים מופקעים עבור מוצרים סטנדרטיים. קושי זה מתחדד במיוחד עבור אוכלוסיית הקשישים בשכונה שאינם יכולים להרחיק לכת לסופרים מרוחקים מחוץ לשכונה.
ואיפה היה הסל הזול ביותר בארץ מבין אותם סניפים שכונתיים? מבדיקת סיירת המועצה לצרכנות עולה שבסניף "יש" בבית שמש. אחריו ברשימת הסלים הזולים: ויקטורי באשקלון, ואז סניף YOU באותה העיר.
הפער בין הסל הזול ביותר ליקר ביותר עמד על 27% - שהם 139 שקלים שגבו במקום אחד יותר מאחר על אותם המוצרים בדיוק.