למה לאותם מוצרים, על אותו מדף יש מחירים שונים? רשתות השיווק מוכרות לכם את אותו מוצר, שמיוצר על ידי אותו יצרן, על אותו המדף - רק באריזה שונה ובמחירים אחרים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
שימו לב לדוגמה הזו: גביעי הגלידה של שופרסל, מארז של 24 גביעים, 120 גרם, מיוצרים על ידי "גילרו" באזור התעשייה המערבי בבית שמש. המחיר: 9.79. ליד במדף מונחים אותם גביעים בדיוק, רק של חברת אוסם. שום הבדל מלבד המארז. גם כאן מדובר ב-24 גביעים, 120 גרם, ואותו יצרן בדיוק: גילרו בע"מ. אלא שכאן המחיר שונה: 12.40. אתם משלמים יותר - רק בשביל האריזה. בגביעים של חברת "עלמה", שגם הם יוצרו ע"י חברת גילרו, המחיר צנח ל-6.50 שקלים - כמעט מחצית מזה של אוסם.
דוגמא נוספת: ופלים מצופים משקל נקי 400 גר', המחיר - 12.79. על גבי האריזה, באותיות הקטנות, מצוין כי המוצר מיוצר על ידי מנעמים תעשיות מזון בע"מ מפרץ חיפה. כמה סנטימטרים משם, על אותו המדף, מצאנו ופלים מצופים של חברת מגה. גם כאן אפשר לראות המשקל עומד על 400 גרם. אם תחפשו טוב תראו שהיצרן הוא אותו יצרן: מנעמים תעשיות מזון מפרץ חיפה. המחיר: 8 שקלים בלבד.
המותג של הרשת לאו דווקא הזול ביותר
באותו מרכול, החלבה של מגה בטעם וניל, שמשקלה 500 גרם ומחירה 9.99 שקלים מיוצרת באותו מפעל שבו מיוצרת החלווה של אחווה - אחדות, בית חרושת לטחינה באזור התעשייה ברקן. אלא שהמוצר של אחווה כבר עולה יותר -11.99 שקלים. והנה - ברשת שופרסל נמכר מוצר זהה לחלוטין, שמיוצר באותו המקום, רק ארוז באריזה שונה - במחיר של 11.45 שקלים.
ואם חשבתם ש"המותג" אמור להיות הזול ביותר - אז תדעו שאת השעועית הלבנה והעדשים האדומות למשל קונים שם מחברת מאיה. ומה עם המחיר לצרכן? הוא כבר גבוה יותר - למרות שאותו המוצר נמצא בעטיפה שונה על אותו מדף. ויש עוד הרבה דוגמאות למוצרים כאלה, מדבש וזיתים, ועד בצק פילו, שנמכרים במארז שונה, ובמחירים אחרים לחלוטין. לתשומת לבכם - בסיבוב הקניות הבא.