משרד התחבורה הודיע אתמול על העלאת תעריפי הנסיעה במוניות, אך נהגי המוניות דווקא לא מרוצים מהתייקרות. הם חוששים מירידה בכמות הנוסעים ולא מבינים מדוע במקום לייקר את מחיר הנסיעה, לא מוזילים את מחירי הסולר לתחבורה הציבורית.
החל מהיום, בהתאם לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים שנחתם על-ידי משרדי האוצר והתחבורה, תעריפי הנסיעה במוניות ובקווי השירות העירוניים והבינעירוניים יתייקרו ב-4.95%. ממשרד התחבורה נמסר כי "העלאת התעריפים נובעת מההתייקרות התשומות לנהגי המוניות" - כמו דלק, תחזוקת הרכב ועוד.
תעריף הנסיעה במונית מחושב על-פי תעריף התחלתי קבוע בתוספות מחיר, בהתאם למספר פעימות המונה שנרשם עד ליעד. המחיר ההתחלתי של נסיעה במונית נשאר כפי שהיה עד כה - 11.1 שקל, אולם תעריפים אחרים התייקרו.
"במקום לייקר את הנסיעה יש להוזיל את העלות"
קצב פעימות המונה של המונית השתנה באופן המשקף את העלאת התעריפים האמורה. התעריף עבור הזמנת מונית בטלפון הוא כעת 4.5 שקלים במקום 4.3 שקלים, התעריף עבור נוסע שלישי במונית הוא 4.2 שקלים במקום 4 שקלים עד כה ותעריף מטען עומד על 3.8 במקום 3.6.
דעיס מוחמד, נהג מונית בירושלים סיפר לחדשות 2 על החששות שלו מפני התייקרות. "כשהמחירים עולים אנחנו מרגישים בהפחתה בנוסעים, זה מבריח אותם", אמר מוחמד, "כעת שהמונה ידפוק מהר יותר הנוסעים יחשבו שהתעסקנו איתו".
לדעתו של מוחמד, המייצג את הדעה הרווחת בקרב נהגי המוניות, משרד התחבורה צריך לשקול להוזיל את מחירי התשומות של הנהגים ולהוריד למשל את מחיר הסולר לתחבורה הציבורית, במקום להעלות את מחיר הנסיעה, מה שלטענתו יפגע בסופו של דבר בפרנסת נהגי המוניות.