מחיר העוף הטרי לרשתות השיווק עלה בחודשיים האחרונים בשיעור של 40% ועומד כבר על 14.8 שקלים לק"ג. במקביל, נרשמה עלייה דומה במחיר חלקי העוף, כגון כרעיים וחזה עוף.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
רשתות השיווק הפנו אצבע מאשימה אל המשחטות ומעלות חשש כי הן מתואמות ביניהן על מחיר העוף - וכך למעשה מצליחות לשמר את מחירו הגבוה. לטענת הרשתות הקמעונאיות, בחודשיים האחרונים המשחטות מציגות מחירים זהים ולא מוכנות לקיים כל משא-ומתן בדבר המחיר לרשת.
"בשנה שעברה בתקופה הזאת מחיר העוף לא הגיע ל-10 שקלים לק"ג. הייתה יכולת מיקוח עם המשחטות", סיפר אחד מהקמעונאים. "לדוגמה, היו דורשים מחיר מסוים לכרעיים, הייתי מבקש בשקל פחות, ובסוף היינו מסכמים על 70 אגורות פחות. היום אין יכולת מיקוח, וכל המשחטות דורשות את אותו המחיר בדיוק".
"מעלים מחירים בלי פרופורציה"
לפי בכירים ברשתות השיווק, המשחטות הפכו ל"חומה בצורה". בכיר באחת הרשתות סיפר כי "אם עד לפני חודשיים-שלושה היינו קונים עוף ב-9 שקלים לפני מע"מ, היום אנחנו קונים בכ-15 שקל לק"ג לפני מע"מ. הם מעלים מחירים בלי פרופורציה. מחיר התערובת לא התייקר עד כדי כך. המחיר הסביר שצריכים לגבות הוא בין 13 ל-13.5 שקל לק"ג ולא יותר".
חוק ההגבלים העסקיים אינו חל על מגדלי תוצרת חקלאית, ומכאן שלמגדלי העופות מותר לחלק כמויות ולתאם ביניהם את הגידול. לפני שנים אחדות הקימו המשחטות פורום משותף שמנוהל על-ידי אבשלום דולב שטוען שפורום סיטונאי העוף הטרי בארץ לא תיאם מחירים: ""זה מוכחש מא' עד ת'".