אחרי הדלק והלחם, התייקרות נוספת בסל המוצרים של כולנו: חברת יוניליוור הודיעה כי תייקר מחירים בשורה של מוצרים בשיעור ממוצע של 5%-6%.
"מתוך התחשבות בציבור הצרכנים עליית המחירים תיכנס לתוקפה רק אחרי תקופת חגי תשרי", כך נאמר בהודעה רשמית שפרסמה החברה. "עליית המחירים נובעת מההתייקרות המתמשכת בתשומות ייצור וחומרי גלם", ציינו בחברת יוניליוור.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בין המוצרים אותם משווקת יוניליוור הצפויים להתייקרות בתחום המזון: מוצרי תלמה, בייגל-בייגל, קנור, תה ליפטון. ובתחום הניקיון והיגיינה: בדין, דאב ומוצרי פינוק.
יוניליוור התייחסה בהודעתה להתייקרות הדלק, הגז ב-14%, המים ב-27% והחשמל ב-33% וחומרי הגלם כגון אריזות הפלסטיק. בנוסף, הדגישה כי המשבר העולמי הנובע מבצורת קשה בארצות הברית, בסין ואזורים שונים באירופה הביא למחסור בתבואות, וכתוצאה מכך לעלייה חדה במחירי חומרי הגלם המרכיבים רבים ממוצרי החברה.
התירס התייקר ב-60%, החיטה ב-50% והסויה ב-20%. לרשימה הזו יש להוסיף גם את העלייה בשער הדולר. לדברי אנג'לו טרוקיה, יו"ר ומנכ"ל יוניליוור ישראל, "במשך תקופה ארוכה ספגה החברה את עליית התשומות ונמנעה מהעלאת מחירים, אולם הגענו לשלב שבו החברה אינה יכולה עוד להמשיך ולספוג התייקרויות אלה".
"לספקיות אין אלטרנטיבה אחרת"
רמי לוי, בעלי הרשת "שיווק השקמה" העריך בתגובה כי "הבשורה הטובה היא שהעלייה תיושם רק אחרי החגים, אבל אם אין ברירה צריך להעלות את המחירים. אני מאמין שיתר הספקיות יבואו בעקבות יוניליוור. זו הייתה עליית מחירים צפויה, והיא נובעת מנסיבות שלא מתירות לספקיות אלטרנטיבה אחרת", אמר לוי.
מרד צרכנים? "נלמד את הטייקונים לקח"
מתנועת "ישראל יקרה לנו" הגיבו גם כן להודעת יוניליוור ואמרו כי "הציבור הישראלי יכול כעת להשתמש בעוצמה הצרכנית-אזרחית וללמד את 'יוניליוור' ושאר חברות המזון לקח: חברה אשר תעלה מחירים - לא נקנה ממוצריה. אין לנו ספק שהציבור אינו מטומטם, והציבור כבר לא יהיה מוכן לשלם מחירי עושק עבר דגני הבוקר והמיונז של 'תלמה' או מרקי 'קנור'".
"לקראת ראש השנה, הציבור ידע לקנות בחוכמה ולהצביע נגד הממשלה ונגד ברוני המזון - בעזרת הארנק. סחורה יקרה תישאר על המדף. בשנה זו אנו מצמצמים את הצריכה ומלמדים את הטייקונים לקח שלא ישכחו".