לאחר הסערה בעקבות כניסת המפעילים החדשים לתחום הסלולר בישראל, חושף סקר גיאוקרטוגרפיה כמה משתמשים אכן ניצלו את ההזדמנות - ועברו למפעיל אחר. מבדיקה מתברר שכמיליון אזרחים החליטו לנצל את הרפורמה, וכי אורנג' היא המפסידה הגדולה.
נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, פרופסור אבי דגני, אמר ל"תכנית חיסכון": "כמיליון משתמשים עברו מפעיל סלולרי, שאלו 10% מכלל המספרים שחיים במדנית ישראל. 35% שהם שלושה וחצי מיליון אמרו שהם לא זזים לשום מקום".
"אם נצרף את אלו שחושבים שיעברו, נראה כי בערך 40% מהמשתמשים כנראה ישארו עם המפעיל איתו עבדו עד עכשיו, מול 60% שכנראה יעשו מעבר", מסביר פרופסור דגני.
המפסידה: אורנג'
עוד ציין פרופסור דגני: "אני חושב שאחת התופעות הכי מעניינות בסקר הזה, שכלל 1,500 משפחות ורמת מובהקות מאוד מאוד גבוה ורמת דיוק טובה, היא שאנחנו מגלים שבין חברות הגדולות, שחשבנו שינטשו אותם - אנחנו מגלים 'כיסאות מוזיקליים'. כנראה שהחברות הפעילו צעדי בלימה ושיווק מאוד אגרסיבים כדי להשאיר לקוחות, ואפילו להחליף לקוחות".
והחברה שנפגעה בצורה הגדולה ביותר מכניסת המפעילות החדשות - היא אורנג'. "אנחנו רואים שבמאזן, יש בהחלט מי שנפגע יותר. אנחנו רואים שסלקום סופגת נזק גדול, אבל במאזן הביניים רואים שאורנג' היא הסובלת הגדולה יותר - הפסידה 2.3% מלקוחותיה. סלקום הפסידה 0.5% שאלו 500 אלף לקוחות.
לטענת פרופסור דגני, הדבר מתיישב עם "איתחול המותגים" ואם התהליכים שהתרחשו בעקבות המחאה הכלכלית. "גילינו שבין 50% ל-55% הפחיתו את הקניות לאחר המחאה, וזה תופס בערך על כ-60 מהשוק. המספר של 60% מלקוחות הסלולר שעדיין יכולים לעבור, הוא דומה לתופעה הזאת".