בעוד הסטודנטים ממשיכים בחרם על חברת תנובה ויצאו היום לרשתות השיווק במטרה לשכנע קונים שלא לרכוש ממוצרי החברה - הלחץ על תנובה כבר נותן את אותותיו בשטח.
לאחר שבשבוע שעבר החברה יצאה בשני מבצעים - מבצע הגדלות מוצרים ב-10%-20% באותו המחיר, ומוצר שני - גבינות צהובות ומעדנים ב-50%, היום נודע לחדשות 2 באינטרנט כי החברה העבירה לרשתות מבצעים חדשים של שני מוצרים ב-10 שקלים.
בין המוצרים שעליהם יחול המבצע: קוטג' וגבינה לבנה. בתנובה טוענים כי מדובר במהלכים מתוכננים לקראת החגים, וכחלק מההבטחה שלהם להפתיע את ציבור הצרכנים. עם זאת, קשה שלא לתהות האם לא מדובר במהלך שנועד למסמס את המחאה נגדם. במקביל, ברשתות השיווק השונות דיווחו על ירידה במכירות מוצרי תנובה בעקבות החרם, בהשוואה לשבוע שעבר.
יש לציין שלא כמו במהלך החרם שנקטו הסטודנטים נגד רשת "שופרסל", במקרה הזה לא דווח על מגעים ישירים בין הצדדים. הסטודנטים לא מסתפקים במבצעים נקודתיים, ומבטיחים להמשיך בחרם על חברת "תנובה" ועל מוצרי הבת שלה כמו "מעדנות" ו"סנפרוסט", עד שתתקבל הוזלה משמעותית של כ-30%.
"תנובה בפאניקה, האזרחים לא קונים את המבצעים שהיא מנסה למכור"
יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, רן לבנה, אשר מנהיג את החרם נגד "תנובה" אמר מוקדם יותר כי "אנחנו מעודדים מתמיכת הציבור בחרם כפי שעלתה מפעולות המחאה שקיימנו היום. עידן חדש התחיל במדינת ישראל ובו תאגידים וחברות פרטיות מתחילים לתת את הדין על התנהלות בריונית ועל פגיעה בכיס של האזרחים. כל עוד המדינה לא תפעיל רגולציה שתשבור את המונופולים ותטיב עם המגזר העסקי והאזרחים, אנחנו נמשיך להפגין מול הבתים של מנהלי תנובה ולקרוא לחרם".
לבנה ציין כי "תנובה בפאניקה, האזרחים לא קונים את המבצעים שהיא מנסה למכור. משקי הבית בישראל מעדיפים לשלם שלושה שקלים יותר על חלב ולא לשתף פעולה עם אלו שפוגעים בנו. אנחנו קוראים לתנובה להיכנס להידברות איתנו כדי שנוכל לשלב ידיים וליצור משק הוגן יותר".