החגים נגמרים - וההתייקרויות מתחילות: ימים ספורים לאחר הודעתה של יצרנית המזון אסם על כוונתה להעלות מחירים, מכריזה היום החברה המרכזית למשקאות קלים (חברת קוקה-קולה ישראל) על התייקרות מוצריה בשיעור ממוצע של 5.7%.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"בעקבות העלייה הדרסטית במחירי התשומות, אנו מעדכנים את המחירון שלנו בשיעור של עד 5.7%", נמסר מהחברה. "חשוב לציין כי בחמש השנים האחרונות עלה מדד המחירים הכללי ב-16.2% ומדד מחירי המזון ללא ירקות ופירות עלה ב-20%, בעוד מחיר המחירון של מוצרינו לקמעונאי עלה ב-11.2% בלבד (בקבוק 1.5 ליטר)".
קוקה-קולה ישראל מחזיקה במותגי המשקאות המובילים בארץ, בהם קוקה-קולה, דיאט קולה, קולה זירו, ספרייט, פריגת ועוד. כמו כן מחזיקה החברה במספר מותגי בירה ובראשם קרלסברג ובבעלות מלאה על חברת טרה. עם זאת, נכון לשלב זה עליית המחירים לא תכלול את מוצרי טרה.
המחירון החדש ייכנס לתוקפו בעוד 30 יום, ב-4.11. התייקרות המוצרים לא כוללת בשלב זה את מוצרי טרה, בירות (למעט מאלט), פיוזטי 1.5 ליטר, פריגת אושן ספריי, סירופ פריגת, יין תבור, סמירנוף אייס וקינלי סודה 1.5 ליטר.
ההתייקרות הצפויה במחירי חברת קוקה קולה ישראל מצטרפת לגל עליות מחירים שצפוי להיכנס לתוקפו אחרי החגים. בנוסף לחברות אסם ויוניליוור שהודיעו על כוונתן להעלות מחירים, בימים הקרובים צפויים להתייקר גם מוצרי החלב שבפיקוח, בעקבות עלייה צפויה במחיר החלב הגולמי.