בית משפט השלום בראשון לציון, הטיל בשבוע שעבר על רשת שופרסל קנס בגובה של 250 אלף שקלים, בגין הטעיית צרכנים. הרשת גבתה מהצרכנים בסניפיה השונים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים במדפים. בנוסף, חויבה שופרסל לחתום על התחייבות על סך 150 אלף שקלים, שלא לעבור עבירה דומה בשנתיים הקרובות.
בעקבות תלונות של צרכנים אשר בדקו את החשבונות ואת הקנייה, ערכו בקרי התמ"ת במחוז תל אביב ביקורות בסניפי הרשת. במהלך החקירות שהתבצעו, התגלו עבירות שונות אשר בגינן הוגש בחודש מרס האחרון כתב אישום נגד החברה.
מכתב האישום עולה כי במהלך החודשים מאי ואוגוסט 2009 ובחודש פברואר 2010, מספר מחירים שצוינו על כמה מהמוצרים, היו נמוכים מהמחירים בקופה, ובכך נוצרו הפרשים לרעת הקונה.
11 מוצרים מתוך 25 נמכרו בהפרשי מחיר לרעת הקונה
כך למשל, עלה כי בסניף שופרסל ברמת השרון נמכר לצרכן נקניק קבנוס של יחיעם במחיר של 26.29 שקלים, במקום במחיר 25.29 שקלים שהיה רשום על גבי המוצר. בביקורת שנעשתה ארבעה חודשים מאוחר יותר ע"י מבקרת התמ"ת נמכר אותו מוצר במחיר 24.29 שקלים, ולא במחיר 23.29 שקלים שהיה רשום על גבי המוצר. כמו כן, בחנות "שופרסל דיל" בחולון נמכרו למבקרת התמ"ת 11 מוצרים בהפרשי מחיר לרעת הצרכן מתוך סל רכישה של 25 מוצרים.
בית המשפט קיבל הסדר שהושג בין הצדדים, ובמסגרתו, בתחילת ההליך הודו הנאשמים בביצוע העבירות שצוינו בכתב האישום, ועל הרשת הוטל הקנס האמור.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס הדגישה כי "תיערכנה ביקורות חוזרות ונשנות בכל רשתות השיווק למיניהן, כדי לוודא שחוק הגנת הצרכן מתקיים ככתבו וכלשונו החל מהצגת מחירים, עבור למבצעים וכלה בהטעיות בפרסום, ובכל מקום בו תמצא הפרה הפוגעת בזכויות הצרכנים תיערך אכיפה קשה ובלתי מתפשרת".
משופרסל נמסר בתגובה: "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום לב, באופן נקודתי ולפני שנתיים. אנו מצטערים על כך והופקו לקחים בנושא. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט".