זינוק בתלונות, בעייתיות בקריאת מונים וטיפול לקוי בהסדרי התשלום למעוטי יכולת - כך עולה מהדוח השנתי של רשות החשמל על תפקוד חברת החשמל.
הדוח של הרשות המפקחת על תחום צריכת החשמל בישראל מצביע על עלייה דרמטית במספר התלונות המוצדקות נגד חברת החשמל. 38% מהתלונות נוגעות לחשבונות שמחלקת החברה ולהסדר התשלומים.
העלייה החדה ביותר בתלונות שנמצאו מוצדקות קשורה לקריאת המונים של לקוחות. מהנתונים עולה, שבחלק מהמקרים חברת חשמל לא שולחת אנשים שיבדקו את המונה - אלא מסתפקת בהערכות צריכה ולא מדייקת בחשבונות שהיא גובה מהציבור.
בנוסף, עולה מהדוח כי חברת חשמל אינה מבצעת כראוי הסדרי תשלום לאנשים מיעוטי יכולת.
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "בשל מחסור בקוראי מונים, החברה נאלצת מדי פעם לקיים הערכה של חשבונות החשמל לחלק קטן מלקוחותיה".
בנוסף, כך אומרים בחברת החשמל, "מזה זמן מה אנו מקדמים תכנית חומש, על פיה תפעל רשת חכמה, בה כל המונים יקראו מרחוק ויתייתר הצורך בכוח אדם לצורך קריאתם. במקביל מתגברת החברה את מערך קוראי המונים שלה".