ענקית המזון המהיר שוב עומדת במרכז מתקפה מצד ארגוני בריאות וגופים הנלחמים בתופעת השמנת היתר ברחבי העולם: הפעם מדובר בסרטון פרסומת שמצליח לזעזע רבים בתעשייה ובעיקר להכעיס את הנהלת מקדונלדס שטוענת: "זו פרסומת שקרית ומטעה".
בסרטון שהפיקה אגודת הרופאים לרפואה אחראית (PCRM), מוצג ההמבורגר כגורם ודאי למוות. הדמות הראשית בו היא גופה שאוחזת בהמבורגר נגוס, כששתי כפות רגליו השמוטות יוצרות את לוגו ה-M של מקדונלדס. בסיום הסרטון מוצג הכיתוב "I was lovin' it" (אהבתי את זה) - בהשארת הסיסמה המוכרת של מקדונלדס "I'm lovin' it" (אני אוהב את זה).
הפרסומת, שתשודר מחר בארה"ב, כבר משתוללת ברשת ומעוררת תגובות רבות. צופים שעדיין לא הבינו את המסר אחרי צפייה בו מקבלים המלצה מהקריינית בסיומו שאומרת: "כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, התקפי לב. הערב, תאכלו צמחוני".
ממקדונלד'ס ישראל נמסר בתגובה: מקדונלד'ס ישראל, הראשונה לפני העולם ליישם את מהפיכת הבריאות. החל משנת 2003, משינוי שיטת הצלייה, החלפת שמן הטיגון והורדת שומן הטראנס בו הפחתת הקלוריות והשומנים ברטבים, הוספות ירקות כמעט בכל הארוחות, הפחתת הנתרן בלחמניות והורדת אחוזי השומן בבשר מ-24% ל-9% בלבד.
רוב הארוחות במקדונלד'ס מהוות כשליש מכמות הקלוריות היומית, שליש מכמות החלבונים, הפחמימות, ושליש מהשומנים בהרכב נכון בין שומן רווי לשומן לא רווי ופחות מ-50% מתצרוכת היומית המומלצת של נתרן, ובכך עומדות הארוחות בכל כללי התזונה המקובלים על משרד הבריאות הישראלי והאמריקאי.