בשבוע שעבר הראנו לכם שאם בודקים את מחירי ההמבורגר ברשתות הבינלאומיות בישראל, מצבנו לא כל כך נורא לעומת העולם. הפעם, יצאנו לבדוק את רשתות הפיצה. אי אפשר לדבר על פאסט פוד בלי שיעלה באפנו ריח של פיצה חמה. הרשתות האמריקניות שהפכו את הנוסחא האיטלקית למתכון רווחי הגיעו לישראל כבר לפני שנים, שתיים מהן החזיקו מעמד עד היום.
בדיקה שלנו מגלה כי המחירים ברשתות הפיצה גבוהים פי שתיים ויותר מאלו שבארצות הברית, אבל לעיתים גם גבוהים מהמחירים בגוש האירו. ברשת פיצה האט בישראל עולה פיצה בינונית כמעט שבעים שקלים, ובצרפת היא קצת יקרה יותר. בארצות הברית תשלמו עליה פחות מחצי, ושם גם תוספת ראשונה בחינם. בפיצה האט מסבירים שמחיר הגבינה בישראל עולה כמעט פי 3 לעומת ארצות הברית, וזו הסיבה לפערי המחירים.
אם תרצו לשלם אפילו פחות, תוכלו לחצות את הגבול למצרים השכנה, שם תשלמו בערך רבע מהמחיר בישראל. פיצה משפחתית של דומינוס עולה בישראל כמעט 65 שקלים, אבל בסניף הזה במסצ'וסטס, ארצות הברית, משלמים עליה 20 שקלים פחות. גם במקרה הזה, התוספת הראשונה - חינם.
על שמיניית כנפי עוף של דומינוס תשלמו בישראל שבעה שקלים יותר מבארצות הברית, אבל בסניף הזה בעיר שימלה שבהודו תשלמו יותר מ-20 שקלים פחות. איפה יקר יותר? ברוסיה למשל, שם תשלמו כ-10 שקלים יותר על פיצה אישית של דומינוס, והפיצה עצמה תהיה אפילו קטנה יותר לעומת ישראל.
רשתות פאסט פוד אמריקניות רבות כבר היו כאן בעבר ונעלמו מהנוף הישראלי, ביניהן גם פיצריות עולמיות כמו רשת סבארו, שסגרה את שעריה לקהל הישראלי בשנים האחרונות. גם רשתות כמו קנטאקי פרייד צ'יקן או סטארבקס ניסו להשתלב כאן ללא הצלחה, ומומחים בענף מזהירים שיוקר המחיה כאן מקשה על השתלבות הרשתות האלו בישראל. אפשר אולי להתנחם בכך שלפחות במקרה הזה, חוקי הכלכלה, טובים לבריאות.