כמעט שבוע לתחילת החרם על יצרנית החלב הגדולה תנובה, נראה שהמגמה משתנה: אם ביומיים הראשונים רשתות השיווק דיווחו על ירידה של בין 5-12% במכירות מוצרי תנובה, המהלכים שנקטה החברה - ובעיקר מבצע ה"שתיים בעשר", החזירו את הלקוחות למקררים.
בדיקה מיוחדת של "תכנית חיסכון" במצלמה נסתרת, שנערכה בארבעה סניפים של רשתות השיווק הגדולות במרכז, מעלה כי המדפים שעליהם המוצרים המוזלים של תנובה כמעט ריקים, בשל הגידול בביקוש למוצרי החלב המוזלים. לעומת זאת, במוצרי החברה שאין עליהם מבצע - תנובה סובלת מירידה קלה, שהמתחרות "שטראוס" ו"טרה" מרוויחות ממנה.
המתחרות מרוויחות
ברשתות השיווק טוענים היום כי בסוף השבוע האחרון חלה עלייה של חמישה אחוזים במכירות תנובה, בהשוואה לסוף השבוע הקודם, ועלייה של אחוז אחד ברווח הכספי. אך לצד ההצלחה של תנובה, גם המתחרות שטראוס וטרה רושמות הישגים נאים: בחלק ממוצרי החלב, כגון מעדנים או חלב טרי - חלה בימים האחרונים עלייה של 7-8% במכירות, ובחלק מהרשתות מדווחים על קושי של המחלבות לעמוד בביקושים.
האם החרם יצליח בסופו של דבר להביא להוזלה ארוכת טווח? את זה עוד מוקדם לקבוע. בינתיים אין הידברות ישירה בין מארגני החרם לתנובה, שמצליחה להחזיר את הקונים בעזרת המבצעים.