שיחות טלפון מגורמים שיווקיים הן לא דבר יוצא דופן. רבים מאתנו מקבלים הצעות מכירה באופן די שכיח, וברגע שהלקוח מאשר את ההצעה - העסקה קבילה משפטית והיא יוצאת לדרך. אבל מה קורה כאשר מעבר לקו הטלפון עומד עולה חדש שלא מבין את מה שמציעים לו אך מאשר בשוגג את ההצעה?
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מקרה כזה בדיוק אירע למקוננט סהלו מרמלה, עולה מאתיופיה שעובד בניקיון, ששילם 10,000 שקלים לחברת AIG שהצליחה למכור לו 3 פוליסות ביטוח שהוא לא היה מעוניין בהן. לטענתו, הוא לא הבין מה הם הציעו לו וההסכמה שלו למכירה לא הייתה רצונית כלל.
בתו פנינה סיפרה שהיא הייתה "בהלם" כששמעה על מה שאירע וכשהבינה ש"מנצלים בן אדם שלא מבין עברית, את החולשה שלו ואת המצוקה שלו". מקוננט עצמו הביע כעס על האירוע ואמר שהמשכורת שלו "הלכה לכל הכיוונים" בשעה שהעביר את הכסף ל-AIG.
עו"ד אורי בוים, מומחה לתביעות ביטוח, התייחס לאירוע והבהיר כי "על חברת הביטוח חלה חובה לתאר בדיוק מהו המוצר אותו הם מוכרים ללקוח". לדבריו, "חברת הביטוח מחויבת לוודא שהלקוח המבוטח הבין על מה הוא חותם או על מה הוא מסכים".
מחברת AIG נמסר בתגובה: "המבוטח רכש מרצונו את פוליסות הביטוח האמורות, ואף חתם על טופסי הוראת הקבע. עם זאת, לאור טענת הלקוח כי לא היה מודע לכך שרכש פוליסות ביטוח, החליטה AIG לפנים משורת הדין לבטל את הפוליסות ולזכותו באופן מלא".