תשע שנים אחרי - כביש 443 הסמוך למודיעין נפתח הבוקר לתנועת כלי רכב פלסטיניים, בעקבות החלטת בג"ץ. במשטרה אומרים כי לא נרשמו אירועים חריגים עם פתיחת הכביש, למרות הביקורת שנמתחה הן בישראל והן בקרב הפלסטינים על אופן פתיחתו לתנועת כלי רכב פלסטיניים.
אורכו של קטע הכביש שנפתח הוא 20 קילומטרים: ממחסום מכבים ועד כביש בגין - הדרך הראשית לכניסה לירושלים. "המצב שקט והתנועה זורמת", אמרו הבוקר גורמים במשטרה. במערכת הביטחון נערכו בצורה חסרת תקדים לפתיחת הכביש, הקימו מספר נקודות בדיקה וכן פרסו גדר תיל באורך של 15 קילומטרים.
פסיקת בג"ץ המורה על פתיחתו מחדש של הכביש ניתנה כבר לפני כחצי שנה. סגירתו נעשתה בתקופת האינתיפאדה השנייה, במהלכה הותקפו כלי רכב ישראליים רבים שנסעו בקטע הכביש המדובר. בג"ץ הורה לשוב ולפתוח את הכביש בטענה כי נסלל על אדמות שהופקעו מפלסטינים, ובתגובה עתרו מספר גורמים לבג"ץ, מלווים בחוות דעת ביטחוניות הקוראות שלא לפתוח מחדש את הכביש.
רוצים לקבל עדכוני חדשות בזמן אמת? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
חוסר שביעות רצון בשני הצדדים
בשנת 2001 נסע שמוליק לנדאו יחד עם בנו רונן בכביש האמור, כשלפתע נורתה אש חיה לעבר הרכב ורונן נהרג. עכשיו, שמוליק מארגן ביחד עם הורים נוספים ששכלו את בניהם על כביש 443, עצומה נגד מתן האפשרות לפלסטינים לנסוע עליו.
"מלבד המשפחות השכולות, ישנם גם אזרחים שפשוט מתנגדים לפתיחת הכביש", אמר השבוע לנדאו בראיון לערוץ החדשות. "אנחנו משתמשים בכלים דמוקרטיים כמו בג"ץ ועצומות כדי למנוע את פתיחת הכביש כדי לאסוף כמה שיותר חתימות".
"אני מאוד חושש מהרגע הזה", הוסיף לנדאו. "תמיד היו בכביש הזה תאונות דרכים, שהיו בעצם פיגועי טרור. רואים את זה באנרדטאות הרבות שממוקמות לצדי הכביש". לדבריו חיי אדם חשובים מהעומס בכבישים. "אנחנו פשוט לא מוכנים שהכביש ייפתח למחבלים", אמר.
ואילו בקרב הפלסטינים שורר גם כן חוסר שביעות רצון, בשל העובדה שרק חלק מסויים מהכביש נפתח לתנועה ולא כולו. אלו טוענים כי הגישה לרמאללה ולכפרים הסובבים אותה עדיין לא מתאפשרת בגלל שינוי תוואי הכביש לאורך השנים.