חודש בדיוק אחרי תאונת הדרכים הקטלנית בה נהרגו שני קציני חיל הים, סרן עמרי שחר וסגן רפאל בובליל ז"ל, הגיש הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ את ממצאי תחקיר התאונה למשפחות ההרוגים, ממנו עולה אחריות בדרג הפיקודי.
בתאונה נפצעו שני קצינים נוספים באורח קשה וקל. הרמטכ"ל החליט לקבל את המלצת מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג ולהעיר למפקד בסיס אשדוד אל"מ דרור פרידמן ולמפקד פלגת הדבורות בבסיס, סא"ל ג' לאור אחריותם הפיקודית.
"אחריות ומשמעת - מהיסודות המשמעותיים בדמות המפקד"
בנוסף, הוחלט שלא לאפשר למפקד הפלגה, אשר מסיים את תפקידו בימים אלו, לשמש בתפקידי פיקוד במשך שנתיים. עוד הורה הרמטכ"ל לבחון את הלקחים הפיקודיים, הארגוניים והתרבותיים העולים מהתחקיר ולהטמיעם בכלל היחידות בצה"ל. "אחריות ומשמעת הן מהיסודות המשמעותיים בדמותו של מפקד ולאורם עליו להוביל את פקודיו", אמר הרמטכ"ל בסיכום התחקיר.
מפקד חיל הים אלוף רוטברג, אמר בתחקיר כי מדובר באירוע קשה בו נהרגו שני קצינים מצוינים וכי הוא כואב את כאבן של המשפחות. הוא הוסיף כי הוא רואה באירוע אבן דרך לבחינת נושאים בתרבות ובנהלי השגרה וזאת כחלק מהאחריות הפיקודית של מפקדי חיל הים.
גורם צבאי אמר היום לחדשות 2 באינטרנט בעקבות פרסום התחקיר: "הרמטכ"ל רצה להבהיר כי למפקדים יש אחריות רבה לפקודיהם ולכן אישר את המלצות מפקד חיל הים. בצה"ל מקפידים בהוראות לבטיחות זמן נהיגה ומדובר בתאונה מחריגה שתוצאותיה קשות ואולי היה ניתן למנוע אותה". לדבריו, "לא הייתה אחריות אישית למפקדים אבל הקצינים חזרו מפעילות מבצעית ואז יצאו בלילה. כמפקד, לא היה צריך לאפשר להם לצאת".
חקירת התאונה העלתה כי המכונית שבה נסעו ההרוגים יחד עם שניים מחבריהם התהפכה לאחר שהנהג איבד את השליטה על הרכב, התהפך ורק לאחר מכן פגע במשאית שנסעה לפניו באזור מחלף חולות לכיוון דרום, סמוך לראשון לציון. בעקבות ההתהפכות, פגע כלי הרכב בעוצמה בגדר שבצד הדרך. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותם של שני הקצינים. השניים הנוספים פונו לטיפול בבית החולים תל השומר.