למרות היחסים המתוחים בין ישראל לאמריקנים, כשברקע עדיין מהדהדת הודעת ההתנצלות של שר הביטחון ליברמן, חילות האוויר של שתי המדינות מקיימים את ה"רד פלאג" המשותף במדינת בנוודה שבארצות הברית. בתמונות ראשונות שאנחנו מפרסמים היום (רביעי) נראים מטוסי הקרב והתדלוק הישראליים שישתתפו בתרגיל המלחמתי.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
ישראל שלחה לבסיס חיל האוויר האמריקני "נליס" שמונה מטוסי קרב מדגם F-15 ו-F-16, ומטוס תדלוק בואינג 707 מסוג "ראם". במשך כשבועיים יתאמנו הטייסים הישראלים עם שותפים מרחבי העולם על טיסה במתארי לחימה מתקדמים במה שנחשב לאחד מתרגילי המלחמה היוקרתיים והמאתגרים בעולם.
בתרגיל יתאמנו הצוותים הישראליים עם שותפיהם בטיסה בזירה בלתי מוכרת ובשפה זרה, כל זאת אל מול איומים מתקדמים אותם הפעילה טייסת ביום האויב האמריקאית, ומול מערכות הגנה אווירית כמו אלו שנמצאות בשימוש בסוריה ואירן והחיזבאללה.
לכל גיחת אימון יצאו עשרות כלי-טיס שונים, בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק, מסוקים, כלי-טיס בלתי מאוישים ומטוסי מודיעין. עשרות סוללות נ"מ ומטוסי אויב המתינו לכוח הבינלאומי המשותף כדי לאתגרם ולמנוע מהם להשלים את משימתם.
דימוי מיטבי של חוסר הוודאות
שטח האימונים, האויב החדש והיכולת לטוס במצבי חוסר וודאות מאפשרים לטייסים הישראלים אימון שהכי דומה למצבי לחימה אמיתיים ומאפשר להכין אותם למה שיחכה להם אם ימצאו עצמם נלחמים ברחבי המזרח התיכון.
ה"רד פלאג" נחשב לאימון המרכזי המשותף לחילות-האוויר הישראלי והאמריקאי. מלבד האימון האווירי המתקדם, אנשי צוות-האוויר עובדים ביחד, מתכננים תקיפות ומשימות ומייצרים יכולת שיתוף פעולה שאין דרך אחרת לרכוש אם יצטרכו לעבוד יחד בעתיד.
גם למטוס התדלוק ה"ראם" קיים חלק חשוב בתרגיל, זאת בשל נחיצותו כשהכוח התוקף נאלץ לשהות זמן רב מעל המטרות או כשמדובר במשימות תקיפה רחוקות מאוד גם אלפי קילומטרים מישראל.
כדי להגיע לבסיס חיל-האוויר האמריקאי נדרשו מטוסי ואנשי חיל-האוויר לבצע מטס העברה מורכב שאורכו 11 אלף ק"מ. במטס השתתפו שמונה מטוסי קרב שיצאו מישראל וביצעו חניות ביניים והוא כלל גם תרגול "על אמת" של המטוסים באוויר.