תכנית הקמת קו הרכבת מתל אביב לאילת אושרה הבוקר בישיבת הממשלה, והיא צפויה להתחיל לפעול חמש שנים לאחר תחילת עבודות ההקמה.
הרכבת מיועדת להסעת נוסעים והובלת מטענים בקו שאורכו 350 קילומטר, והיא צפויה לקצר את משך הנסיעה לשעתיים בלבד. אורך הקו לאילת יגיע ל-240 קילומטר מדימונה והוא יכלול מנהרה ארוכה מאזור ממשית לכיוון הערבה ומשם לאילת. לפי הערכות ראשוניות, עלות הנחת המסילה מגיעה לשבעה מיליארד שקל, ועשויה להגיע ל-30 מיליארד שקל כולל הציוד הנייד, הכפלת המסילות הקיימות, חשמול והתקנת המערכות הנלוות.
"זאת החלטה אסטרטגית", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הדיון. "בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינה לאומית. בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ - זו תעודת ביטוח. ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים".
לדברי ראש הממשלה, קו תל אביב אילת, שייקצר את הנסיעה לשעתיים ישנה את פני המדינה. "כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי", אמר נתניהו.
על פי ההחלטה, צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יבחן שלוש חלופות לדרכי מימון הפרויקט: באמצעות הסכם בין ממשלתי בין ישראל לממשלה אחרת, שעמה קיימים אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או באמצעות מימון מתקציב המדינה.